Diferencies ente revisiones de «Discu de vinilu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"a'l" -"a los"
Llinia 113:
Pal añu 1910,<ref group="note">un catálogu publicáu en 1911 por Barnes & Mullins, vendedores de preseos musicales en Londres, contién exemplos de discos de 10 y 12 pulgaes, unu d'estos exemplos contién dos discos de "Gramophone & Typewriter Ltd" anteriores a 1908, esto suxure que la imaxe tien dellos años d'antigüedá.</ref> Vendíense colecciones de fundes vacíes con una cubierta de [[cartón]] o [[cueru]], como un álbum fotográficu, por que los veceros pudieren almacenar los sos discos. Estes fundes producir pa los formatos de 10 y 12 pulgaes. Les cubiertes de colecciones yeren más altes y anches que los discos qu'almacenaben polo que podíen asitiase verticalmente nun estante, como un llibru, suspendiendo los fráxiles discos y protexéndolos.
 
Empezando na década de 1930, les compañíes discográfiques empezaron la producción de colecciones de discos de 78 RPM por un artista o d'un xéneru musical n'álbumes ensamblados especialmente, de normal, con imáxenes na portada y escritos na contraportada. La mayoría d'estes colecciones incluyía 3 o 4 discos de doble cara, que yera abondu p'almacenar de 6 a 8 cantares per álbum. Cuando s'introdució'l LP de 12 pulgaes, un únicu discu tenía'l los mesmu númberu de [[Canción|canciones]] que los álbumes típicos de 78 RPM y aun así referíase-y como “álbum”.
 
=== Llanzamientos de 78 RPM na era del microsurco ===
Llinia 178:
Seeburg Corporation introdució'l Seeburg Background Music System en 1959 qu'usaba discos de 9 pulgaes de 16 2/3 RPM. Cada discu almacenaba 40 minutos de música per llau y yera grabáu con un riegu de 420 vueltes per pulgada.<ref>{{Cita noticia|fecha=20 de xunetu de 1959|títulu=Seeburg Background Music Move Part of Diversification Program|editorial=Billboard Publishing Co.|páxina=67|allugamientu=New York|periódicu=Billboard|apellíu=Biro|nome=Nick}}</ref>
 
La rivalidá comercial ente RCA Victor y Columbia Records llevó a la introducción del discu de 7 pulgaes y 45 RPM. Por un periodu de dos años ente 1948 y 1950, les compañíes discográfiques nun sabíen a cuál formatu afaese yá que yera inciertu cual sería'l los que prevalecería polo qu'a esti periodu llámose-y la Guerra de les Velocidaes”. En 1949, Capitol y Decca adoptaron el nuevu formatu LP polo que RCA venció y llanzó el so primera LP en 1950. El formatu de 45 RPM ganó muncha popularidá polo que Columbia llanzó la so primer serie de 45 RPM en 1951. Pal añu 1954, 200 millones de discos de 45 RPM vendiérense.<ref>Soderbergh, p. 194.</ref>
 
El LP de 12 pulgaes y 33 ½ RPM volvióse'l formatu predominante nos álbumes musicales y los LPs de 10 pulgaes dexaron de fabricase. L'últimu discu de [[Columbia Records]] de cualquier cantar de [[Frank Sinatra]] que se llanzara nun LP de 10 pulgaes foi Hall of Fame, CL 2600, llanzáu'l 26 d'ochobre de 1956, que contenía seis canciones feches por [[Tony Bennett|Tony Bennet]], [[Rosemary Clooney]], [[Johnnie Ray]], Frank Sinatra, [[Doris Day]] y Frankie Lane respeutivamente.<ref name="ReferenceA"/> El LP de 10 pulgaes perduró nel [[Reinu Xuníu]] onde álbumes importantes como Lonnie Donegan Showcase y The Sound of Fury fueron llanzaos nesi formatu. El discu de 7 pulgaes de 45 RPM o “senciellu” caltener nel mercáu como un mediu pa discos de menor duración, esti regularmente contenía un ítem per llau. Los discos de 45 RPM emulaben el tiempu de reproducción de los de 78 RPM ente que'l LP de 12 pulgaes algamó la hora y media per llau del discu.
Llinia 204:
 
Les ventayes del nuevu sistema 45 /45 sobre sistemes alternativos yeren:
* Total compatibilidá con sistemes de reproducción monoaural. Un cartuchu monoaural reproduz el componente monoaural d'un discu estereofónicu en cuenta de reproducir solu unu de les canales. (Anque delles aguyes monoaurales teníen una tolerancia tan baxa al movimientu vertical que travesaben al traviés de la información estereofónica nel discu destruyéndola. Por esto encamentábase nunca usar un cartuchu monoaural nun discu estéreo.) De manera inversa, un cartuchu estéreo reproducía'l los riegu d'un discu monoaural de la mesma manera al traviés de los dos canales.
* La reproducción taba banciada equitativamente una y bones cada canal tien una fidelidá similar (sacante nes grabaciones con más alta fidelidá na grabación llateral y menor fidelidá pa la canal vertical).
* Fidelidá más alta polo xeneral una y bones la diferencia de señal solía ser de baxa amplitú y polo tanto vese menos afeutada pola distorsión de la grabación vertical.
Llinia 218:
 
=== Otres meyores ===
So la direición del inxenieru C. Robert Fine, [[Mercury Records]] desenvolvió una técnica de grabación de micrófonu únicu monoaural en 1951. El primer discu, una presentación de “A Chicago Symphony Orchestra” por Pitures at an Exhibition conducida por Rafeal Kubelik, foi descritu como “tar en presencia de la orquesta” por un críticu de música de ''[[The New York Times]]''. La serie de discos foi llamada Mercury Living Presences. En 1955, Mercury empezó a faer grabaciones estéreo con tres canales basaes nel principiu del micrófonu únicu. El micrófonu central yera de gran importancia ente que los llaterales amiesten fondura y espaciu. Los masters de los discos yeren retayaos directamente d'una consola mecedora de tres pistes a dos pistes ente que tola edición facer nos trés pistes orixinales. En 1961, Mercury ameyoró esta técnica con grabaciones estéreo de tres micrófono usando cinta magnética de 35 mm en cuenta de la cinta de media pulgada. L'aumentu de gruesu y anchor de la cinta prevenía'l los trespasu de la información ente partes de la cinta y el pre-ecu amás d'aumentar el rangu de [[frecuencia]] y de respuesta natural. La serie Mercury Living Presences foi remasterizada al formatu de discu compactu pol productor orixinal Wilma Cozart Fine usando la mesma técnica nos 90.
 
Al traviés de les décades de los 60, 70 y 80, escurriéronse dellos métodos pa meyor el [[rangu dinámicu]] de los discos producíos en masa qu'usaben equipos altamente avanzaos de grabáu. Estes técniques como la [[CBS]] DisComputer y Teldec Direct Metal Mastering fueron usaes p'amenorgar la distorsión del riegu internu. RCA Victor introdució otru sistema p'amenorgar el rangu dinámicu y algamar un riegu con menos ruiu superficial sol nome comercial Dynagroove. Combináronse dos elementos principales, usóse otru material que producía menos ruiu y usaba compresión dinámica pa esconder el ruiu. A esto llamábase-y “diafragmado” de la fonte material pero nun yera apreciáu polos amantes de la música polos sos efectos secundarios non naturales. Tamién s'usaba'l métodu más avanzáu de control antemanáu en relación al volume del soníu y la posición del discu. L'audiu con volume más baxo usaba poco espaciu ente que los volumes altos precisaben de más espaciu, especialmente pa les frecuencies baxes. Tamién, la mayor densidá de pistes a baxos volumes dexaba que'l riegu terminara más llueñe del entro amenorgando la [[distorsión]] de fin de pista.
Llinia 300:
[[Archivu:SEM vinyl record.jpg|miniatura|Disco de vinilu baxu microscopiu electrónicu de barríu. ]]
 
Conforme averar al centru, a la fin del riegu, atópase otra seición conocida como “salida”. A la fin d'esta, el riegu xune consigo mesmu pa formar un círculu, y cuando l'aguya llega a esti puntu, fórmase un ciclu infinitu hasta que se llevante l'aguya del discu. En delles grabaciones (como [[Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band|Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band]] por [[The Beatles]], [[Super Trouper (álbum)|Super Trouper]] por [[ABBA|Abba]] y [[Atom Heart Mother]] por [[Pink Floyd]]), el soníu sigue na salida lo que forma un efeutu estrañu na repetición del soníu. Los tocadiscos automáticos basar na posición o la [[velocidad angular]] del brazu pa saber cuando llega a esta zona y llevantar el brazu del discu. Gracies a esti mecanismu, la mayoría de los tocadiscos nun reproducen el soníu na seición de salida del discu yá que llevanten el brazu antes d'algamar esa parte.
 
El númberu de catálogu y el ID del estampador tán grabaos nel espaciu ente los riegos y la salida del discu master, esto resulta nun escritu visible, llamáu grabáu de salida, y que permanez na versión final del discu. En delles ocasiones, l'inxenieru de corte va amestar amás inscripciones o la so firma si ta particularmente complacíu cola so calidá.
Llinia 368:
Los radiodifusores teníen que batallar cola constante adaptación ente les variantes de discos de distintes fontes como: grabaciones caseres disponibles pal públicu, grabaciones europees, trescripciones de corte llateral trescripciones de corte vertical. L'Asociación Nacional de Radiodifusores (NAB poles sos sigles n'inglés) empezó los sos esfuercios pa consiguir una estandarización en 1942. La NAB publicó los primeros estándares de grabación en 1949 pa los discos cortaos lateralmente y verticalmente, principalmente trescripciones. Dellos productores de discos de 78 RPM al igual que productores de LPs empezaron a producir discos siguiendo los estándares de la NAB.
 
La curva de la corte llateral de la NAB yera bien similar a la curva ortoacústica de la Compañía Nacional de Radiodifusores (NBC poles sos sigles n'inglés) qu'evolucionó dende la década de los 30s. Aprendióse empíricamente, ensin ayuda de nenguna fórmula, qu'as frecuencies baxes del espectru d'audiu menores a 100 Hz podíen ser aumentaes pa esaniciar los ruios y runfíos producíos pol tocadiscos. De manera similar, les frecuencies enriba de los 1,000 Hz podíen ser aumentaes por 16 dB a 10,000 Hz por que sobrevivieren los soníos sibilantes de la fala al igual que los preseos musicales agudos al nivel de ruiu producíu pol [[acetato de celulosa]], [[laca]]/[[aluminiu]] y el vinilu de los discos. Cuando se reproducía'l los discu usando una curva complementaria inversa, la proporción ente señal y ruiu yera ameyorada y el soníu yera más realista.
 
Cuando se llanzó'l LP de Columbia en xunu de 1948, los desarrolladores publicaron la información técnica sobre'l LP de microsurco de 33 1/3 RPM. Columbia reveló una característica del grabáu que demostraba cierta semeyanza cola curva de la NAB nes frecuencies altes pero tenía más pre-énfasis debaxo de los 200 Hz. El autores revelaron les característiques de la rede eléctrica de la curva del LP de Columbia. Esta foi la primer curva basada en fórmules.
Llinia 389:
Los soníos delicaos y los soníos harmónicos yeren perdíos na so mayoría porque se precisaba de muncha enerxía pa faer cimblar la diafragma de la bocina de grabáu y el mecanismu cortador. Les llimitaciones del sistema acústicu proveníen de les resonancies mecániques nel sistema de reproducción y nel de grabáu. Delles fotografíes de sesiones de grabáu acústiques amuesen cómo s'envolubraben les bocines con cinta pa evitar estes resonancies. Anque se reproduzan con un sistema eléctricu modernu, ye perceptible que'l discu grabar por mediu d'una bocina a pesar de tener un amenorgamientu na distorsión gracies al sistema modernu.
 
La grabación eléctrica foi desenvuelta na mesma dómina na que la radio taba volviéndose popular (1925) polo qu'esta se benefició de los micrófonos y amplificadores usaos n'estaciones de radio. Les primeres grabaciones eléctriques yeren similares tonalmente a les grabaciones acústiques a escepción de que les nueves prindaben frecuencies más altes y baxes al igual que soníos más delicaos y harmónicos. El micrófonu de carbonu de doble botón con diafragma espurríu foi una gran meyora. Alternativamente esistía'l los micrófonu estilu Wente de Western Electric que tenía un rangu mediu brillante y yera propensu a sobrecargarse de soníos sibilantes na fala, pero yera más precisu na reproducción que los micrófonos de carbonu.
 
Nun yera inusual reproducir discos grabaos eléctricamente en fonógrafos acústicos. El fonógrafu Victor Orthophonic yera un exemplu d'onde s'esperaba esti tipu de reproducción. Nel Orthophonic, que benefició a la investigación telefónica, el cabezal mecánicu foi rediseñado con menor resonancia que'l tipu tradicional. Tamién se construyó una bocina dientro del gabinete p'apurrir una meyor impedancia col aire. Como resultancia, la reproducción del Orthophonic sonaba como si proviniera d'un radiu.
Llinia 424:
* La imaxe de les canales estereofóniques foi fecha de canales derechu y esquierdu dafechu discretos, la señal de cada canal contién un pocu de la señal de la otra canal con más diafonía en frecuencies altes. L'equipu de cortáu de discos d'alta calidá yera capaz de faer un discu master de 30-40 dB de separación a 1,000 Hz amenorgando la separación según amenorguen la frecuencia, a 12,000 Hz la separación ye de 10-15 dB.<ref>{{cita llibru|añu=1987|títulu=Handbook for Sound Engineers: The New Audiu Cyclopedia|editorial=Howard W. Sams & Company|isbn=0-672-21983-2|páxines=873–882, 897|capítulu=Disc Recording and Playback|apellíu=Alexandrovich|nombre=George|editor=Glen Ballou}}</ref> Una perspeutiva común na actualidá ye que l'aislamientu estereofónicu ten de ser más altu p'algamar una reproducción realmente estereofónica, sicasí, na década de los 50 la [[BBC]] determinó, al traviés d'una serie de pruebes, que solo se precisen ente 20 y 25 dB pa dar la impresión d'una separación estereofónica completa.<ref>{{cita llibru|añu=2002|títulu=Small Signal Audiu Design|url=http://books.google.com/books?id=PvKPEFu2PVkC&pg=PA254|editorial=Taylor & Francis|isbn=0240521773|páxina=254|apellíu=Self|nome=Douglas}}</ref>
 
* El riegu cercanamente espaciado qu'estienda'l tiempu de reproducción nun discu de 33 1/3 RPM tenía l'efeutu de dar una alvertencia” de que s'averaben soníos fuertes. L'aguya de cortáu tresfería'l los conteníu de llinies del muriu del riegu subsecuentes al muriu de la llinia anterior. Esti efeutu yera estremable por dellos usuarios en ciertes grabaciones pero cuando un pasaxe silenciosu yera siguíu por unu con soníos bien fuertes, cualquier persona podría escuchar el pre-ecu aprosimao 1.8 segundos antes.<ref>{{Cita web|título=Audacity Team Forum: Pre-echo when recording vinyl record|url=http://audacityteam.org/forum/viewtopic.php?f=26&t=102&start=0&st=0&sk=t&sd=a&view=print|fechaacceso=26 de setiembre de 2012|urlarchivo=https://web.archive.org/web/20090609184049/http://audacityteam.org/forum/viewtopic.php?f=26&t=102&start=0&st=0&sk=t&sd=a&view=print|fechaarchivo=9 de xunu de 2009|editorial=Audacityteam.org}}</ref> Esti problema tamién puede presentase como un post-ecu con una pantasma” del soníu apaeciendo 1.8 segundos dempués.
* Problemes aniciaos na fábrica como'l fluxu incompleto del vinilu caliente nel estampador podía causar errores al recrear una pequeña seición d'un llau del riegu, a esto llámase-y “non-fill”. En casu de qu'asocediera esto, solía apaecer nel primer llau del discu. Esti efeutu estrémase como soníos d'esgañe, ralláu o rompimientu.
* Una carga electroestática puede atropase na superficie del discu en rotación y descargase na aguya, esto causaba un fuerte “pop”. En climes grebos puede asoceder delles vegaes per minutu. Estos “pops” nun se van escuchar nes mesmes partes al reproducise delles vegaes el discu yá que nun tán representaes físicamente nel discu.
Llinia 450:
 
== Estatus actual ==
El rexistru de soníu per grabáu de riegu, diseñáu per primer vegada nel postreru cuartu del [[Sieglu XIX]], caltuvo una posición predominante por casi un sieglu enteru a pesar de la competencia del [[Magnetófonu|magnetofón]], el [[cartuchu de 8 pistes]] y del [[casete compactu]]. En 1988, el [[discu compactu]] degoló les vientes del discu gramofónico per primer vegada. Los discos de vinilu esperimentaron una cayida repentina na so popularidá ente 1988 y 1991<ref>Sources vary on the actual dates.</ref> cuando'l distribuidores mayores acutaron les sos polítiques de devoluciones, en cualos confiaben los minoristes pa caltener el movimientu d'esistencies de títulos relativamente impopulares. Primero'l distribuidores empezaron a alzar los precios, de productos nuevos que nun se vendieron, a los minoristes y depués dexaron d'apurrir dalgún tipu de creitu pa les devoluciones. Los minoristes, tarreciendo que se diben a quedar cola mayoría de les esistencies de lo qu'ordenaron, acutar a surtir títulos populares que sabíen que se diben a vender y vencieron más espaciu nos estantes pa los CDs y los [[casetes]]. Les compañíes discográfiques dexaron de producir y distribuyir dellos títulos en vinilu amenorgando la disponibilidad del formatu y darréu clausurando plantes de producción. La rápida cayida na disponibilidad de discos aceleró la decreciente popularidá y foi vistu como un movimientu pa obligar a'l los consumidores a camudase a los nuevos formatos, que producíen más ganancies pa les compañíes discográfiques.<ref>{{Cita publicación|fecha=4 d'ochobre de 1991|títulu=A Vinyl Farewell|númberu=86|publicación=Entertainment Weekly|apellíu=Browne|nombre=David}}</ref><ref>{{cita llibru|añu=2004|títulu=The World of DJs and the Turntable Culture|editorial=Hal Leonard Corporation|isbn=978-0-634-05833-2|páxines=41–42|apellíu=Souvignier|nome=Todd}}</ref><ref>{{Cita web|título=Shiny, Aluminum, Plastic, and Dixital|url=http://downlode.org/Etext/negativland_shiny.html|fechaacceso=6 de payares de 2008|autor=[[Negativland]]}}</ref><ref>{{Cita publicación|año=1992|títulu=Romancing the Record: The Vinyl De-Evolution and Subcultural Evolution|volume=26|doi=10.1111/j.0022-3840.1992.00109.x|páxina=110,112|númberu=1|publicación=Journal of Popular Culture|apellíu=Plasketes|nombre=George}}</ref>
 
A pesar de los sos defectos, como la mala portabilidad, los discos inda tienen una audiencia entusiasmada. Los discos de vinilu siguen siendo fabricaos y vendíos a la fecha, especialmente per bandes y discográfiques independientes, anque les vientes d'estos ta dirixida solo pa un mercáu pequeñu compuestu de [[audiófilos]], [[coleccionistes]] y [[DJ]]s. Discos vieyos y fora de producción atopar n'alta demanda por coleccionistes al traviés del planeta. Munchos álbumes populares nuevos inclúin llanzamientos en vinilu y otros álbumes son rellanzaos, en delles ocasiones, en vinilu de gama alta.