Diferencies ente revisiones de «Esmalte»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"a'l" -"a los"
Llinia 11:
# ''Esmalte cloisonné'', esta técnica d'esmalte paez que s'introdució n'Europa al traviés d'Irán y Bizancio alredor del sieglu X. Consiste en rellenar con esmalte los alvéolos o cuévanos dexaos espresamente nes pieces.<ref group="n.">El nombre ''cloisonné'' proviene del idioma francés y es el más empleado, pudiéndose llamar también alveolar o tabicado.</ref> Estos compartimientos sobresalen del planu por finos cantos llamaos ''cloisons'' dacuando estos cantos son realizaos con filos metálicos que se xunten a la superficie de la llámina que forma l'oxetu. L'esmalte quédase xuníu como un rellenu dientro de los cuévanos per mediu de fusión. Pueden faese dibuxos xeométricos elementales hasta los más complicaos según l'autor de la obra. N'orfebrería aplicose na Antigüedá y na Edá Media n'elementos llitúrxicos como cruces procesionales, relicarios ya inclusive en pequeños altares.<ref>Maltese (2001) pp.187-188</ref>
# ''Esmalte champlevé'', ye una simplificación del precedente del que s'estrema en que los alvéolos o cuévanos llábrense directamente na llámina que forma la pieza a golpe de cincel o con incisión; de normal nun se dexen cuévanos estrechos o tan fines como col ''cloisonné'' nin se precisen bordialos colos finos filos metálicos.<ref group="n.">El nombre ''champlevé'' proviene del idioma francés y es el empleado más corrientemente, pudiéndose llamar también vaciado o campeado.</ref> Esta técnica foi emplegada na dómina merovinxa en Francia estendiéndose mientres la Edá Media pol restu de países europeos. La escuela renana, na zona próxima a Colonia, foi una de les más conocíes con artistes como Nicolás de Verdún. La escuela de Limoges algamó una gran estensión cronolóxica dende'l sieglu XII hasta'l XVI, foi realizada en talleres de los mesmos monesterios pa consiguir los sos propios oxetos d'usu llitúrxicu. El contraste de color más emplegáu yera col azul y el doráu.<ref>Maltese (2001) pp.188-191</ref>
# ''Esmalte de baxorrelieve'' (de ''basse-taillé'') que se llogra cincelando una plancha o oxetu metálicu en finos relieves cubrir depués con esmalte de color y en polvu por que a'l los sometelo a l'acción del fueu quede la sustanza vítreo depositada nos riegos.
# ''Esmalte tresllúcidu'' o ''tresparente'' que puede ser l'anterior y tamién el que se deposita sobre fondos d'oru o de plata pa da-yos rellumu.
# ''Esmalte pintáu'' o ''de pintores'' que lleva figures pintaes sobre una placa llisa (o primeramente esmaltada) y sometida de nuevu a la fusión, apaeciendo'l conxuntu como un verdaderu cuadru de pintura sobre fondu blancu.