Diferencies ente revisiones de «Zachary Taylor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Sin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
Llinia 18:
Taylor encaró mientres la so curtia presidencia l'entamu de la dinámica de tensiones y enfrentamientos a cuenta de la esclavitú qu'acabaría bastiando al so país a la [[Guerra de Secesión|guerra civil]] un deceniu más tarde. Tres año antes del so accesu a la presidencia, peracabada en marzu de 1849, el congresista por Pensilvania [[David Wilmot]] presentara [[Enmienda Wilmot|la enmienda que llevaba'l so nome]], na que s'encamentaba a prohibir la esclavitú en cualesquier de los vastos territorios [[Cesión Mexicana|arrampuñaos a Méxicu]]. La enmienda foi aprobada nel [[Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos|Congresu]], pa ser finalmente refugada nel [[Senáu de los Estaos Xuníos|Senáu]]. Magar esti trunfu, nel sur dispararon toles alarmes: cola súbita incorporación de tantos nuevos territorios y futuros estaos a la Unión, el [[Compromisu de Missouri]] de 1820, pol que la esclavitú quedaba llindada al sur del paralelu 36 ° 30 ', quedaba superáu. Tornada la propuesta más obvia, presentada pol demócrata d'Indiana William W. Wick, d'enllargar esa llinia hasta'l [[Océanu Pacíficu|Pacíficu]], el defensores de la esclavitú víense empuestos a una clara disyuntiva: o llograben que la "peculiar institución" estender a los nuevos territorios cuando se constituyeren como estaos, o se veríen obligaos a arrenunciar a ella, una y bones l'equilibriu qu'hasta entós se caltuvo nel Senáu ente estaos "llibres" y estaos esclavistes quedaría rotu y esi hipotéticu Senáu de mayoría abolicionista nun tardaría n'abolir el trabayu esclavu.
 
Les medranes del sur cobraron urxencia nel intre: en 1850 el primeru d'esos nuevos estaos constituyíos en territorio antes mexicanu solicitó formalmente'l so ingresu na Unión: California. Amás, el nuevu estáu solicitó faelo como estáu llibre, yá que prohibiera la esclavitú nel so suelu. Cuidao que nun-y lo podía obligar a llegalizala, nin naide quería arrenunciar a esti nuevu estáu, el primeru na mariña Oeste d'Estaos Xuníos, la incorporación de California foi llueu un fechu, pero al preciu de volver impostergable por más tiempu l'alderique de la esclavitú, que mientres décades el Compromisu de Missouri diera por atayáu. L'aparente solución obvia yera almitir a California como estáu llibre, en cuenta de concede-y dellos futuros estaos al esclavismu. Presentóse un [[Compromisu de 1850|intentu de compromisu]] con concesiones a dambos bandos engarraos que Taylor nun quixo sofitar, y que quedaría pindiupendiente d'aprobación hasta que'l socesor de Taylor dar.
 
D'acordies con Taylor, el meyor camín a siguir yera almitir California como un estáu en llugar de territoriu federal, yá que dexaría la cuestión de la esclavitú nes manos del Congresu.<ref>Bauer, pp. 289–292.</ref>
Llinia 38:
== Enllaces esternos ==
{{commons|Zachary Taylor}}
 
 
 
{{NF|1784|1850|Taylor, Zachary}}