Diferencies ente revisiones de «Minería»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
ffghggf
Llinia 2:
[[Archivu:Simplified world mining map 2.png|thumb|500px|[[Mapamundi]] qu'amuesa los principales xacimientos de metales y de materiales de construcción (añu 2009).]]
 
La '''minería es de lzsector tetrciario''' ye una actividá económica del [[sector primariu]] representada pola esplotación o estracción de los minerales que s'atroparon nel suelu y sosuelu en forma de xacimientos. Dependiendo del tipu de mineral a estrayer l'actividá estremar en minería metálica ([[cobre]], [[oru]], [[plata]], [[aluminiu]], [[chombu]], [[fierro]], [[Mercuriu (elementu)|mercuriu]], etc) que son emplegaos como materies primes básiques pa la fabricación d'una variedá de productos industriales. Ente que la minería non metálica o tamién denominaes de [[cantera]] y construcción ([[magre]], [[cuarzu]], [[zafil]], [[esmeralda]], [[granitu]], [[mármol]], [[mica]], etc) son usaos como materiales de construcción y materia primo de xoyería, ornamentación, ente otros usos. Otru tipu de minería, ye la estracción de los minerales enerxéticos o combustibles, emplegaos principalmente pa xenerar enerxía, como por casu el [[petroleu]], [[gas natural]] y [[carbón]] o hulla.
 
Cabo señalar que la minería ye una de les actividaes más antigües de la humanidá, yá que se sabe que dende tiempos de la [[prehistoria]] l'home usó diversos minerales pa la fabricación de ferramientes y armes. Col pasar de los sieglos convertir nuna importante industria, que creó una serie de técniques, estudios y analís físicu-químicos coles mires d'ameyorar la esploración y esplotación de los xacimientos. Pela so parte, les compañíes o empreses mineres son les encargaes de llevala a cabu como industria, que la so competencia depende de la producción de mineral estrayíu y de la calidá y cantidá del mesmu. Pa entendela meyor, l'actividá estremar en gran, mediana y pequeña minería, sicasí, en dellos países esiste una cuarta categoría, l'artesanal.