Diferencies ente revisiones de «Fernando Beltrán»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llinia 2:
{{Persona}}
'''Fernando Beltrán''' {{nym}} ye un poeta [[Principáu d'Asturies|asturianu]].
== Biografía ==
 
== Biografía ==
Poeta y nomador. Nacíu n'Uviéu en [[1956]], treslládase a [[Madrid]] en 1964, onde anguaño mora.
 
Línea 20 ⟶ 19:
a) Poesía “dende” la esperiencia. Como l'autor señaló en delles ocasiones, y apaez reflexáu na introducción escrita por Leopoldo Sánchez Torre pa l'antoloxía ''El hombre de la calle'', la poesía de Fernando Beltrán tien como puntu de partida la esperiencia del autor. Pero la esperiencia personal nunca ye'l fin del poema, sinón namái el so principiu, el so puntu de partida. El poeta redacta la so poesía ensin saber la so direición final y dexando que seya'l mesmu poema y la so capacidá de vuelu ya imaxinación quien tresforme en testu poéticu autónomu la esperiencia vital del poeta: "''Hai que salir siempres del poema d'una forma distinta a como entrasti nél''".
 
b) Poesía social o “entrometida”. Na poesía de Fernando Beltrán, l'home nun ye namái un individuu sinón que tamién forma parte de la coleutividá. Ye lo que'l poeta denomina ''l'home de la cai'' («El hombre de la calle») con toles circunstancia que lu arrodien, cuantimás na so redolada urbana. El suxetu poéticu sabe que tien la partida perdida pero nun se rinde y se descara y remóntase nun continuu inconformismu y rebeldía que denuncia y fala con llibertá.
 
c) Elementos d'[[Irracionalismu]] y Surrealismu. El poeta parte d'una esperiencia cotidiana, pero tala esperiencia puede non yá trescender la esperiencia diaria sinón trescender la racionalidá del ser humanu y la so redolada, al traviés tantu d'imaxesimáxenes surrealistes como d'elementos que lu averen n'ocasiones al irracionalismu. El yo poéticu vese tresformáu por planos del subconsciente que remanecen tantu na so conciencia individual como na colectiva.
 
d) L'amor y el romanticismu. L'amor surde como una gran constante na poesía del poeta, como'l verdaderu “entrometimientu”, “viaje sin fin / a la mujer poema” en cada muyer, inalcanzable nel so sentíu más becquerianu, amada invencible como reza unu de los sos títulos, pero raspiada dende les mesmes esperiencies del autor. El poeta tresforma la residencia na tierra en residencia nel cuerpu, verdaderu catalizador del so espíritu vital. Como señala l'autor, l'[[amor]] suel ser puntu de llegada de los sos poemes.
Línea 55 ⟶ 54:
 
{{NF|1956||Beltrán, Fernando}}
 
[[Categoría:Persones d'Uviéu]]
[[Categoría:Poetes d'Asturies]]