Diferencies ente revisiones de «Andrónico I Comneno»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-{{Artículu destacáu}} +)
m Iguo testu: -"Danubio" -"Danubiu"
Llinia 41:
La fuxida de Andrónico coincidió con una combalechadura en Constantinopla, qu'obligó al emperador a retornar d'una campaña en [[Siria]]. Como resultancia, Teodoro Stypeiotes, el ''epi ton kanikleion'', cabeza de l'alministración civil, foi arrestáu y cegáu.
 
Magar la so captura, Andrónico nun se rindió. Seis año dempués, en [[1164]], fingiéndo tar enfermu, llogró que se punxera al so serviciu a un rapazu por que lu curiara. Aprovechando'l relajamiento de la vixilancia, ésti púnxose en contautu colos amigos de Andrónico, qu'enfilaron a los guardias y copiaron les llaves. Depués fixéron-y llegar la copia xuntu con un rollu de cuerda dientro d'un tonel. Andrónico abrió la puerta tres doce años de cautiverio, baxó de la torre, despintar tres unes carbes y se descolgó de los murios de Palaciu al amparu de les tiniebles, hasta una barca que-y treslladó a la so casa en Constantinopla. Ellí lliberóse de les sos cadenes, despidir de la so muyer y los sos dos fíos y partió a caballu. N'[[Pomorie|Anquialo]], na mariña tracia del [[mar Negru]] un amigu apurrió-y dineru y, nin curtiu nin galbaniegu, punxo aldu norte, más allá de les fronteres del Imperiu. Andrónico crució'l [[DanubioDanubiu]] y los [[montes Cárpatos]] ensin detenese, intentando pasar desapercibíu, pero unos [[Valaquia (rexón)|valacos]] identificar y secuestraron, sabiendo'l pagu que l'Emperador daría-yos por prindar al safáu. Sicasí, Andrónico nun taba dispuestu a volver tan llueu a la so celda, y una nueche fugóse dexando un monigote cola so capa y el so sombreru por que los sos guardias creyérenlu dormíu.<ref>Cinnamo, ed. Meineke, pp. 232-4</ref>
 
En Halic (actual [[Ucraína]]), yá llueñe del algame de la vengación de Manuel, reveló la so identidá al príncipe de [[Rutenia]], [[Yaroslav II de Kiev|Yaroslav]], que lu acoyó como un güéspede real. Andrónico nun tardó en convertise n'unu de los favoritos del monarca, destacando na caza d'osos y jabalíes y afaciéndose perfectamente a la corte de [[Kiev]]. Sicasí, la so relación col Imperiu entá nun terminó.
Llinia 136:
L'exércitu imperial na zona, al mandu de Andrónico Lapardas y Alloño Branas, estremar ente los partidarios del nuevu emperador, dirixíos por Branas, y los sediciosos de Lapardas, que tarrecía pola so vida sol nuevu réxime. De cuenta que tomó camín de Adramyttium p'alzase n'armes, pero foi aprehendido polos homes del Emperador y cegáu.
 
Llueu Andrónico tomó midíes contra l'enemigu esterior: en roblando una paz ventaxosa pa los selyúcidas, llanzó un rápidu contraataque contra los húngaros en 1184, tomando [[Sofía|Serdica]] y Nis y, aliáu de los serbios d'Esteban Nemania, llegó al [[DanubioDanubiu]] por [[Belgráu]]. Béla tuvo que roblar llueu la paz, pos taba en plena llucha por [[Zadar|Zara]] con Venecia.
Mentanto, xenoveses y pisanos vengar de la cruel matanza por aciu la [[piratería]]. Pa compensalos, robló un tratáu cola Señoría de Venecia na [[primavera]] de 1185, pol cual Andrónico consentía en llibertar a los venecianos presos en Constantinopla dende la matanza de 1182 y comprometíase pagar cierta suma tolos años, en compensación polos daños sufiertos, abonando la primer añalidá en 1185. Esto caltuvo a raya a les otres repúbliques italianes.