Diferencies ente revisiones de «Livia Drusila»

Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Augusto +Augustu)
Llinia 24:
 
=== Livia, emperatriz de Roma ===
Dempués del suicidiu de [[Marcu Antoniu]] tres la batalla de [[Accio]] en [[31 e.C.|31 a. C.]], [[Octavianu]] nun atopó más oposición a la so poder. Finalmente, y siempres con Livia al so llau, foi nomáu emperador de Roma col títulu de ''Caesar Augustus''. Xuntos, establecieron el modelu de pareya romana. A pesar de la so riqueza y de la so poder, [[Augustu]] y la so familia siguieron viviendo modestamente na so casa del Palatín. Livia foi'l paradigma de la matrona romana: nunca llevó escesiva xoyería nin vistíos pretenciosos, ocupar de los llabores domésticos y del so maríu -n'ocasiones texendo ella mesma les sos ropes-, anque intervieno viviegamente en política, siendo considerada la mano derecha del emperador [[AugustoAugustu]].
 
En [[35 e.C.|35 a. C.]], [[Augustu]] dexó a Livia alministrar les sos propies finances y dedicó-y una estatua pública. Livia tuvo'l so propiu círculu de ''veceros'' y asitió a munchos de los sos protexíos en puestos oficiales, incluyendo al güelu de [[Otón]] y al mesmu [[Galba]]. A la muerte del so maríu, Livia llogró que Tiberiu, el so fíu mayor, fora investido emperador, tres les sospechoses muertes d'otros miembros de la familia imperial. Sicasí cuando morrió, Tiberiu recibió la noticia con frialdá, y non yá nun asistió a los sos funerales, sinón que prohibió que se-y rindieren los honores correspondientes.
Llinia 30:
=== Madre y fíu ===
 
Livia desempeñó un papel vital na formación de los sos fíos [[Tiberiu]] y [[Drusu'l Mayor|Drusu]]. L'atención céntrase pela so parte nel divorciu del so primer home, padre de dambos, en 39 e.C. Sería interesante conocer el so papel nésti, según nel divorciu de Tiberiu y Vipsania en 12 a. C., por cuenta de la insistencia d'AugustoAugustu: si foi neutral o puramente pasiva, o si ella intervieno viviegamente nesti procesu, actos polos que Tiberiu pudo guarda-y rensía a la so madre, una y bones él viose obligáu a abandonar a la muyer qu'amaba por considerancies dinástiques.
 
=== Personalidá ===
Llinia 36:
[[Archivu:Livia Drusila - Paestum (M.A.N. Madrid) 01.jpg|thumb|right|Estatua de Livia Drusilla divinizada de [[Paestum]]. Porta un velu como [[sacerdotisa]] del cultu d'Augustu. [[Muséu Arqueolóxicu Nacional de Madrid]].]]
Mientres el so tiempu, Livia goció de la popularidá del pueblu romanu. Pa ser más que la "muyer guapa", como se describe nos testos antiguos, Livia sirvir de la imaxe pública de la idealización de les cualidaes femenines romanes, una figura maternal, y, finalmente, una diosa como la representación qu'alude a la so virtú. Livia, que simboliza'l poder na renovación de la República coles muyeres y virtúes qu'amuesa en públicu, tuvo un efeutu espectacular na representación visual del futuru imperial de la muyer como ideal d'honorables madre y esposa romana, anque dempués foi sospechosa del envelenamientu de munchos d'estos personaxes, ente ellos del de la so fiyasca Xulia.
"Escuchóse'l rumor de que, cuando Marcelu, sobrín d'AugustoAugustu, morrió en 23 a. C., nun foi por muerte natural, y que detrás d'esto atopaba Livia" ([[Dión Casiu]]) 55.33.4). Ún por ún, tolos fíos de Xulia y [[Marcu Vipsaniu Agripa]] morrieren prematuramente: en primer llugar y, de siguío, Luciu y Gayu, a quien Augustu adoptara como fíos, col enfotu de que fueren los sos socesores. D'últimes Póstumu Agripa, el menor, a quien Octaviu adoptara como fíu, tamién foi encarceláu por combalechadura y finalmente muertu. [[Tácitu]] y Dión Casiu menten nes sos obres estos rumores, pero Suetonio nun fai mención de los mesmos, nin hai pruebes abondes pa dalos por válidos.
 
== Deificación ==
Llinia 44:
 
== Na lliteratura y la ficción ==
Na novela ''[[I Claudius]]'' de [[Robert Graves]], Livia ye unu de los personaxes principales. A lo llargo de la novela ye amosada como un personaxe malváu, fríu y calculador que recurre a tou tipu d'estrataxemes p'algamar los sos oxetivos que se resumen en consiguir que'l so fíu Tiberiu asoceda a AugustoAugustu como emperador. El narrador de la hestoria, [[Claudiu]], acusar por múltiples asesinatos, la mayoría d'ellos por envelenamientu, ente los que s'atoparía'l del propiu [[Augustu]].
 
Los barruntos del narrador confírmense cuando lo confiesa poco primero de morrer, cuando alegó qu'esistía una necesidá de los mesmos pa evitar que Roma entrara de nuevu nuna guerra civil, y píde-y a Claudio que la proclame diosa pa llibrase de les tortures del Infiernu. Na [[I, Claudius (miniserie)|serie de televisión homónima]], Livia ye interpretada por [[Siân Phillips]].