Diferencies ente revisiones de «Iberia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"iberu" +"íberu"
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Plinio el Viejo +Pliniu'l Vieyu)
Llinia 41:
{{cita|llámase Iberia a la parte que cai sobre El nuesu Mar (Mediterraneu), a partir de les columnes de Heracles. Mas la parte que cai escontra'l Gran Mar o Mar Esterior (Atlánticu), nun tien nome común a toa ella, por causa de ser reconocida apocayá.|Polibio}}
 
Los trés primeros trataos qu'hubo sobre la xeografía d'Iberia fueron los escritos por [[Pomponio Mela|Mela]] (en llatín), [[PlinioPliniu'l el ViejoVieyu]] (en llatín) y [[Estrabón de Amasia|Estrabón]] (en griegu). Mela y Plinio, según cuenta Estrabón, llegaron a conocer perbién les mariñes del norte y noroeste. Estrabón pela cueta nunca tuvo na península. Tou lo qu'escribió foi a partir de fontes de numberosos xeógrafos ya historiadores añediendo amás la gran información que recibía de la milicia y xente de l'alministración de Roma. Los sos escritos son quiciabes menos científicos tocantes a términos emplegaos refierse, pero son los más amenos y los que meyor llegaron a los nuesos díes. Escribió un bon tratáu llamáu ''[[Xeografía de Estrabón|Xeografía]]'', que'l so tercer volume ye'l que ta dedicáu a trazar los pormenores de la península Ibérica: ríos, montes, llendes, mariñes, poblaciones, ciudaes, cultivos, traces culturales, navegantes, pobladores… Ye equí onde utiliza'l términu piel de toru: «''Iberia paecer a una piel de toru, tendida en sentíu del so llargor d'Occidente a Oriente, de cuenta que la parte delantera mire a Oriente y en sentíu del so anchor del septentrión al Mediudía''».
 
El cuartu de los escritores que dedicaron les sos conocencies a la descripción xeográfica d'Iberia foi'l científicu [[Claudio Ptolomeo]], un sieglu dempués de los anteriores. Nes sos famoses tables xeográfiques ufierta un cuadru casi completu con infinidá de topónimos. Ptolomeo ye'l que garantiza un mayor interés xeográficu y matemáticu.