Diferencies ente revisiones de «Abu Nuwas»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-aprosimao +aproximao )
m Bot: Ortografía habitual na wiki
Llinia 8:
Les biografíes nun concasen tocante a la data de nacencia de Abu Nuwas, asitiándola ente [[747]] y [[762]]. Dalgunos dicen que nació en Damascu, en Basora o Ahwaz, siendo'l so nome ''al-Hasan ibn Hani al-Hakami''. El so nomatu, ''[[Abu (onomástica)|Abu]] Nuwas'' (Padre del cerroxu de pelo), refiérense a les dos llargues guedeyes que-y cayíen nos costazos.
 
Vivió la so mocedá en [[Basora]], au estudió'l [[Corán]] y la gramática y tuvo por maestru y amante al poeta ''Waliba ibn al-Hubab'', llibertín célebre, que llevólu a vivir con él a la ciudá de [[Kufa]]. De regresu en Basora estudió con ''Jalaf al-Ahmar'', un maestru en [[poesía preislámica]]. P'ameyorar el so [[llingua árabe|árabe]], vivió una temporada ente los [[beduín]]os del desiertu, pero repunába-y esa vida y decidió volver a la populosa BagdadBagdag.
 
== Exiliu y prisión ==
Llinia 19:
== Legáu ==
A Abu Nuwas considérase-y ún de los grandes poetes de la lliteratura árabe clásica. Influyó en munchos escritores posteriores, por mentar dalgunos, [[Omar Jayyam]] y [[Hafiz de Shiraz]] (dambos perses).
Una caricatura lluxuriosa d'Abu Nuwas apaez en delles ocasiones en ''[[Les mil y una nueches]]''. Ente les sos poesíes meyor conocíes destaquen aquelles que faen risión de les [[Mu`allaqat]], ye dicir los poemes de la [[poesía preislámica]] que'l so tema ye la señardá pol beduinismu, y qu'allaben la vida moderno en BagdadBagdag como un contraste.
 
La so llibertá d'espresión, la so celebración al amor y al sexu ente homes, siguieron encendiendo l'ánimu de los sos censores: