Diferencies ente revisiones de «Alanos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"Danubio" -"Danubiu"
m Bot: Ortografía habitual na wiki
Llinia 92:
Esta inscripción ta sofitada pol historiador xudíu contemporaneu, [[Flavio Josefo]] (37-94), qu'escribe nel so ''Guerra de los xudíos'' (llibru VII, capítulu 8.4) cómo los alanos (a quien llama tribu [[escita]]) que vivíen cerca del [[mar de Azov]], cruciaron les Puertes de Fierro en busca de pillaje y que ganaron a los exércitos de Pacoros, rei de [[Media (Cercanu Oriente)|Media]], y [[Tiridates I d'Armenia|Tiridates]], rei d'[[Armenia]], hermanos los dos de Vologeses I (que la so inscripción vimos más arriba):
 
{{cita|4. Había una nación llamada de los alanos, qu'enantes llamáramos de los escitas, y qu'habitaben nel Llagu Meotis. Nestos tiempos esta nación tenía a bien atacar Media y árees ulteriores coles mires de realizar pillaje. Con esa intención fixeron un tratáu col rei de [[Hircania]], una y bones él yera l'amu del pasu que'l gran [[Alexandru MagnuMagno]] cerrara con puertes de fierro. Esti rei dio-yos permisu pa travesalo y asina lo fixeron en grandes ensames y cayeron sobre los medas ensin previu avisu y rapiñaron el so país, qu'atoparon bien habitáu, y repoblar de gran bayura de ganáu y naide atrever a opone-yos resistencia, yá que Parocos, el rei del país, fuxera por mieu escontra llugares de mal accesu y venciera tou lo que tenía, calteniendo solamente a la so esposa y a les sos concubinas, non ensin dificultá, porque en faciéndoles cautives tuvo que da-yos cien talento pol so rescate. Estos alanos, poro, rapiñaron el país ensin atopar oposición y con gran facilidá. Veníen de l'alloñada Armenia y nel so pasu afararen con tou. Yera Tiridates rei d'esi país y enfrentóse y lluchó con ellos y por pocu cayó prisioneru na batalla, una y bones ciertu home tiró-y una rede dende gran distancia y haber agarráu si nun aportar# a porque'l rei darréu cortó les cuerdes cola so espada y fuxó. De cuenta que los alanos, entá más enoxaos al ver tal fechu, afararon el país y lleváronse consigo a bien de homes y una gran cantidá de lo prindao en dambos reinos, y depués retiráronse al so propiu país.}}
 
Flavio Arrianu coló contra los alanos nel sieglu I y dexó un detalláu informe (''Ektaxis kata Alanoon'' o ''La guerra contra los alanos''), que ye una de les mayores fontes pa estudiar les táctiques militares imperiales, anque nun revela enforma del so enemigu.