Diferencies ente revisiones de «Piet Mondrian»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo apostrofación
Llinia 1:
{{persona}}
 
'''Pieter Cornelis Mondriaan''' {{nym}}, conocíu como '''Piet Mondrian''', foi un [[Pintura artística|pintor]] [[vanguardismo|vanguardista]] [[Países Baxos|neerlandés]], miembru de [[De Stijl]] y fundador del [[neoplasticismo]], xuntu con [[Theo van Doesburg]]. Evolucionó dende'l [[naturalismu]] y el [[simbolismu]] hasta la l'[[arte astracto|astracción]], de la cual ye'l principal representante inaugural al pie de los rusos [[Wassily Kandinski]] y [[Kazimir Malévich]].
 
== Formación ==
Llinia 12:
Les pintures más tempranes qu'amuesen un acolumbre de l'astracción son una serie de cuadros de 1905 a 1907, nos cualos pinta escenes escures d'árboles indistintos y cases con reflexos n'agua que los fai casi apaecer como llurdios de tinta d'un proyectivo [[test de Rorschach]]. Sicasí, anque la resultancia final dexa ver la énfasis nes formes sobre'l conteníu, estes pintures inda s'enraigonen firmemente na naturaleza, y ye namái pola conocencia d'estos llogros de Mondrian que se lleguen a reconocer los raigaños de la so astracción futura.
 
Mondrian y el so trabayu posterior fueron influyíos fondamente polos "''[[Moderne Kunstkring]]''" [[1911]] na exhibición de [[cubismu]] en n'Ámsterdam. La so busca pola simplificación amosar en dos versiones del cuadru ''[[Stilleven met gemberpot]]'' (Naturaleza muerta con una olla de jengibre). La versión cubista, de 1911, y l'astracta de 1912, na que la tema ye amenorgáu a una forma redonda con triángulos y rectángulos.
 
Ente 1911 y 1914 tuvo en [[París]], onde recibió la influencia [[Cubismu|cubista]]. Volvió a Ámsterdam. Ellí conoció, en 1915, a [[Van Doesburg]], col que fundó'l grupu ''[[De Stijl]]'' en 1917. En redol a esta revista ''De Stijl (L'estilu),'' publicada ente 1917 y 1926, constituyóse un grupu d'artistes que recibieron la directa influencia de la "[[Cubismo|revolución cubista]]", ente los cualos Mondrian ye'l pintor más importante.