Diferencies ente revisiones de «Cancún»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"primera división" -"primer división"
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Honduras +Hondures)
Llinia 295:
 
=== Dómina prehispánica ===
Mientres el [[Periodu Clásicu mesoamericano|periodu clásicu]] y el [[Cronoloxíes de Mesoamérica|periodu posclásico mesoamericano]], los [[cultura maya|mayes]] caltuvieron una rede comercial dende la [[Llaguna de Términos]] hasta [[HondurasHondures]], pa esta actividá establecieron rutes marítimes que les sos trayectories percorríen tola mariña del actual estáu de [[Quintana Roo]]. Por cuenta de ello realizaron construcciones xuntu al mar pa efectuar intercambios comerciales, según pa xixilar y ayudar el saléu.
 
D'alcuerdu a los estudios arqueolóxicos, "[[El Meco]]" y "[[Yamil Lu'um]]" y "[[El Rei (sitiu arqueolóxicu)|El Rei]]" fueron puntos habitaos hasta'l [[sieglu XVI]]. Nes [[cróniques d'Indies]] descríbese una llocalidá col nome de ''Belma'', ye probable qu'esta llocalidá correspuenda al puntu conocíu anguaño col nome de "El Meco".
Llinia 390:
[[Archivu:FerryEspiritusanto.JPG|thumb|El Ferry ''Bahía Espíritu Santu'', de 2000&nbsp;t y 83&nbsp;m d'eslora, utilizáu pa carga de vehículos, llancó nes sableres cercanes a Puertu Júarez, a una banda de la carretera federal. Tomó más de cuatro meses retiralo del llugar y reflotalo.<ref>{{cita web|url=http://www.esmas.com/noticierostelevisa/katrina/504720.html|títulu=Rescate del buque Badea del Espíritu Santu|urlarchivo=https://web.archive.org/web/20071205141615/http://www.esmas.com/noticierostelevisa/katrina/504720.html|fechaarchivo=5 d'avientu de 2007}}</ref>]]
[[Archivu:erosioncancun1.JPG|thumb|left|Les sableres de Cancún quedaron severamente erosionadas tres el pasu del furacán Wilma. El gobiernu municipal, estatal y federal priorizó la so recuperación por aciu el dragáu d'un bancu de sable na badea de Muyeres, que, al cabu de cuatro meses, devolvió a la Zona Hotelera de Cancún el so valor más preciáu.]]
El [[16 d'ochobre]] de 2005, el [[furacán Wilma]] formar nel Mar Caribe central frente a les costes de [[HondurasHondures]] y [[Nicaragua]]. Mientres la ciudadanía siguía sollerte a la evolución del meteoru, el [[19 d'ochobre]], 10&nbsp;[[hora|h]] del centru de Méxicu, Wilma convertir nel furacán más potente de la hestoria rexistrada, con una presión de 882&nbsp;[[hPa]] y vientos de más de 320 &nbsp;[[km]]/h, na categoría 5 [[Saffir Simpson]], esto provoca numberoses "compres de llerza" nos supermercaos y la xente preparar pal apuerto del furacán. El [[20 d'ochobre]], Wilma avérase amodo a Quintana Roo, y los meteorólogos coinciden en que va entrar pela zona media-norte del estáu, pasando sobre la [[islla de Cozumel]], y asina asocede, mientres un frente fríu mengua la so meyora. El [[22 d'ochobre]], el güeyu de Wilma apárcase sobre Cancún, provocando aselu mientres más de seis hores, y esto aprovechar la población pa realizar saqueos a les tiendes comerciales, llevándose non solu cebera, sinón televisiones, computadores ya inclusive llavadores y refrixeradores metanes severes hinchentes. Esta conducta atípica pa la sociedá cancunense nesti tipu de desastres, foi condergada por tolos niveles de gobiernu y medios informativos. L'exércitu nacional y la policía municipal llograron efectuar numberoses detenciones y decomisos.
 
En total, Cancún resintió los sos efectos por más de 60 hores. Esto resumióse na perda de les sableres de la zona hotelera, el dañu al 100% del tendíu eléctricu na ciudá, y de resultes d'esto, inhabilitación del serviciu d'agua potable. Cabo mentar que la ciudá caltener na clarixa total por dos nueches, causando la llerza ente la sociedá, pos s'establecieron [[Toque de queda|toques de queda]] al anochecer. Realizáronse patrulles vecinales de vixilancia, prendiéronse fogatas sobre les cais de distintes colonies, p'abelugar la seguridá propia y de les families vulnerables. De resultes d'esto, sobre Cancún caltener por dellos díes una trupa capa de fumu blanco paecencia a la borrina.