Diferencies ente revisiones de «Juanín de Mieres»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
'''Juan Menéndez Muñiz''', '''Juanín de Mieres''', foi unu de los cantantes de [[tonada]] de mayor sonadía qu’huboqu'hebo n’Asturiesn'[[Asturies]]. Nació nel barriu d’d'[[Oñón]] ([[Mieres]]) el [[14 d’ochobred'ochobre]] de [[1905]] y morrió en [[Xixón]] el [[13 de setiembre]] de [[2003]].
 
La so afición pola [[música]] vinovíno-y por un ambiente familiar favoratible y de bien neñu entamó a cantar en diversos orfeones convirtiéndose pronto na so voz principal, aunque él siempre reconoció que la so verdaderabraera escuela yeren los [[chigre|chigres]] onde aconceyaba con amigos pa cantar y beber [[sidra]]. A los 15 años tuvo la so primera ovación nel Antroxu mierense, un añu depués yera’lyera'l solista na cuerda de barítonos na “Capilla Sacra de Mieres”, y a los 19 años entró a formar parte del orfeón de la villa nel que tuvo 31 años.
 
Nel añu [[1948]] yera la gran estrella del concursoconcursu entamáu pol diariu “[[Región]]” que yera’lyera'l de mayor importancia de los que s’entamabens'entamaben naquelles dómines.
 
Dexó grabaes más de 40 tonaes en nueve discos y en ninguna tuvo acompañáu pola [[gaita]]. Destaquen ente elles “A la salida del Sella”, “Pasé el puertu Payares”, “Cantar bien, neña”, “Arrea, carreteru” o “Los xatiquinos”.
 
La so voz y el so estilu personal failu ser una referencia obligada dientro’ldientro del mundu de la [[canción asturiana]], ocupando un llugar destacáu xunto a otros importantes cantantes como [[Xuacu’lXuacu'l de Sama]], [[Ángel “el Maragatu”]], [[Miranda]] o [[Cuchichi]].
 
El periodista [[Ricardo Vázquez Prada]] bautizólubautizolu como El Almirante de la tonada.
 
Durante 60 años vivió na so villa de Mieres, pasando los sos últimos años de vida en Xixón a onde se traslladaren les sos fíes, como tantos mierenses, a trabayar na empresa siderúrxica [[Uninsa]].
 
[[Categoría:Cantantes d'Asturies|Mieres, Juanín deM]]
[[Categoría:Tonada|Mieres, Juanín deM]]