Diferencies ente revisiones de «Friedrich Engels»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- xuntu a + xunto a )
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- fasta + hasta )
Llinia 8:
Más sero, en [[Bruxeles]], abellugu de munchos esquierdistes europeos, participó autivamente con Marx na ''[[Lliga de los Xustos]]'', convertía ceo na ''[[Lliga de los Comunistes]]''. Marx y Engels encargáronse de redautar un curtiu panfletu colos entamos políticos del nuevu movimientu y que describe'l capitalismu con una claridá que los sos siguidores consideren non superada. Asoleyáu a la fin col títulu de ''Manifiestu del partíu comunista'' (o ''[[Manifiestu comunista]]'') aportó a tiempu de tornáse y espardese per Europa enantes de los movimientos revolucionarios de [[1848]]. Marx y Engels tornaron a [[Alemaña]] a participar na llucha, y Engels foi aidante de campu d'[[August Willich]] demientres la rebelión de [[Baden-Palatináu]]. Por mor del fracasu'l movimientu Marx y Engels tuvieron qu'esiliase en [[Londres]].
 
En Londres, en [[1850]], contribuyó a la ''Nueva Gaceta Renana'', editada por Marx y espublizada n'[[Hamburgu]]. Tamién dio a la emprenta la primera edición de ''Les guerres campesines n'Alemaña''. Engels tornó pa Manchester, a la fábrica na que trabayara y de la que convirtióse en copropietariu. Anque Marx permaneció en Londres eso nun-yos torgó caltener una estrecha collaboración, basada nuna correspondencia cásique diaria. A la fin Engels treslladóse a Londres en 1870, faciendo más intensa entá la collaboración fastahasta la muerte de Marx en 1883. Engels asoleyó o preparó nesos años delles de les sos obres más notables, comu ''Contribución sobre'l problema de la vivienda''', ''El papel del trabayu na tresformación del monu n'home'', ''La revolución de la cencia d'E. Dühring'' (más conocía comu ''Anti-Dühring''), ''Del socialismu utópicu al socialismu científicu'' o ''L'orixe de la familia, la propiedá privado y l'estáu''. Nesos años Engels apaecía comu un miembru más de la familia en casa de Marx, cuyes fíes nomaben-y “El Xeneral”.
 
Tres la muerte de Marx, que-y afeutó fonderamente, Engels dedicóse a correxir y preparar pa espublización los arragüeis que Marx dexara na so preparación d'''El Capital''. El tomu II s'asoleyó en [[1885]] y el III en [[1894]]. Esta obra foi'l centru de los sos esmolecimientos fastahasta la so muerte, qu'asocedió enantes de que pudiere asoleyar lo que sedría un tomu IV. El nome d'Engels non figura en forma dala na autoría d'esos volúmes, pero ye indubiable qu'hai munchu de la so manu n' ellos. Engels siguió espublizando obres orixinales, comu ''[[Ludwig Feuerbach]] y la fin de la filosofía clásica alemana'', asina como artículos militantes en ''La Nueva Gaceta''.
 
Engels nun tuvu namái protagonismu propio comu teóricu del [[socialismu]], pesie de lo contradictoria que mos apaez la so doble condición d'empresariu y revolucionariu, sinón que siguió participando activamente nel movimientu socialista y comunista. Foi secretariu de la [[Primera Internacional obrera]] (la AIT) dende [[1870]], y participó tamién na fundación de la Segunda Internacional. Intervino, poles sos responsabilidaes, na vida política de los partíos afiliaos a la Internacional nel Sur d'Europa ([[España]], [[Portugal]] ya [[Italia]]) y nel Este ([[Rumanía]], [[Rusia]],…) y escribió llibros y artículos al respeutu.