Diferencies ente revisiones de «Movimientu Revolucionariu Túpac Amaru»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 23 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q829088 (translate me)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- fasta + hasta )
Llinia 3:
El '''Movimientu Revolucionariu Túpac Amaru''' ('''MRTA''') ye una organización armada [[Perú|peruana]], fundada en [[1984]] ya inspirada nes guerrilles izquierdistes d'otros países de la rexón, anguaño'l movimientu ta cuasi desarticuláu.
 
En conxuntu (planeao o non) con otres agrupaciones revolucionaries de la mesma dómina como [[Sendero Luminoso]], algamó al traviés d'asesinatos y aiciones armaes con [[coche-bomba|coches-bomba]] abonda relevancia nes urbes. De la mesma furrularon guerrilles dl MRTA nes rexones de la selva alta peruana. El MRTA foi llideráu por [[Victor Polay Campos]] y tres la so captura y encarcelamientu d'esti en xunetu de [[1992]], por [[Néstor Cerpa Cartolini]] fastahasta la so muerte n'abril de 1997 nel asaltu a la residencia del embaxador de [[Xapón]].
 
A diferencia del movimientu senderista, los militantes del MRTA vistíen uniforme pa nun ser tracamundiaos cola población civil.
 
N'Avientu de [[1996]] un grupu tomó la residencia del embaxador [[Xapón|xaponés]] en [[Lima]], capturando a 600 rehenes pertenecientes a los seutores más encumbraos de la vida política y económica peruana, no que foi la última gran aición armada na historia del [[Perú]]. El fecho tuvo como desenllaz l'asaltu de la embaxada por fuercies especiales del exércitu, na [[Operación Chavín d'Huántar]]. Demientres l'asaltu morrieron los 14 miembros del MRTA, 1 rehén y 2 comandos nel operativu militar fechu pa lliberar a los 72 rehenes que taben dientro, siendo presidente de Perú daquella [[Alberto Fujimori]]. Depués d'esta incursión empicipiará la desarticulación cuasi dafecha del movimientu revolucionariu. Dende entós y fastahasta anguaño les sos actividaes son mínimes.
 
== Ver tamién ==