Diferencies ente revisiones de «Movimientu de los Santos de los Últimos Díes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- fasta + hasta )
Llinia 6:
 
== Historia ==
La tradición relixosa SUD afirma que'l sacerdociu de Cristu (esto ye, l'autoridá confirida por Cristu a los homes d'actuar en nome de Dios na tierra) se perdió dempués de la muerte de los apóstoles. Cola perda del sacerdociu, delles precioses verdaes del evanxeliu perdiéronse o escureciéronse. Esti ye'l casu, por exemplu, de la doctrina de bautismu por inmersión. Según tradición SUD, esta perda y cambeos nun s'atribúin a dal asocedíu concretu nin a nengún periodu de tiempu en particular. Foi un procesu que se desendolcó progresivamente fastahasta la restauración del evanxeliu integral. Esti tramu ente la muerte de los apóstoles y la restauración del evanxeliu n'estáu completu recibe'l nome de la gran apostasía.
 
Los mormones afirmen que, na primavera de 1820, nel otru llau del mundu, Dios apaecióse a un mozu de 14 años llamáu Joseph Smith, lo que punxo en marcha los acontecimientos que llevaron a la Restauración de l'antigua Ilesia de Xesucristu na tierra. Joseph Smith ñació en 1805, en Sharon, Vermont, asitiáu al nordés de los Estaos Xuníos. Más tarde se mudó cola so familia a la comunidá rural de Palmyra, Nueva York, onde, en 1820, se produxera un avivamientu relixosu. Confundíu poles afirmaciones conflictives de les estremaes relixones, Joseph recurrió a la Biblia en busca de guía, y ellí atopó un conseyu: entrugar a Dios (cf. Santiagu 1:5). Nuna viesca cerca de la casería familiar de so, Joseph arrodiyóse a rezar y ellí Dios y el so fíu Xesucristu apaeciéronse-y al mozu y diéron-y instrucciones. Mandóse-y que nun se xuniera a nenguna de les ilesies qu'esistíen y díxose-y que Dios restauraría a la tierra la Ilesia que Xesucristu estableciera con toles verdaes y l'autoridá del sacerdociu. Diez años dempués, tres una serie de revelaciones y d'apaiciones a Joseph Smith y a otros, la Ilesia de Cristu (el nome evolucionó llixeramente a lo llargo de la vida de Smith) organizóse oficialmente'l 6 d'abril de 1830, en Fayette, Nueva York.
Llinia 17:
La primer visión asocedería cuando, siendo un mozu de catorce años, decidió entrugar a Dios cuála yera la ilesia verdadera.<ref>La motivación de rezar a Dios vieno dempués de lleer na Biblia, nel llibru de Santiago 1.5: Pero si a dalgún de vós-y falta sabencia, que la pida a Dios, quien da a toos francamente y ensin reproche; y apurriráse-y.</ref> Na so autobiografía, Joseph Smith describe la visita de dos seres divinos coles pallabres que siguen:
 
{{Cita|[...] vi una columna de lluz xusto enriba la mio tiesta, más rescamplante que’l sol, qu'amiyó adulces fastahasta cayucar sobre min (…) En folgando sobre min la lluz, vi nel aire enriba de min a dos Personaxes, de clarencia y gloria que desafiaben cualquier descripción. Ún d'ellos falóme, llamándome pol nome, y dixo, señalando al otru: Esti ye’l mio Fíu queríu. ¡Ascúchalu! <ref>Torna parcial de los versículos 16 y 17 de Joseph Smith - History en The Pearl of Great Price. Últimu accesu 5 de mayu, 2016.</ref>}}
 
=== Organización oficial ===