Diferencies ente revisiones de «Rascacielos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- fasta + hasta )
Llinia 5:
A lo llargo de la [[Hestoria de la Arquiteutura]], con escepción de monumentos como [[obeliscu|obeliscos]] y [[columna|columnes]], alcuéntrense pocos edificios dotaos de gran altitú. Normalmente, los pocos exemplares yeren les torres, les torres poseíen dalgún tipu de significáu relixosu (como les torres de los templos [[catolicismu|católicos]]) o militar. Fasta la dómina de la [[Revolución Industrial]], los edificios d'usu cotidianu raramente teníen delles plantes d'altor.
 
Fasta mediaos del [[sieglu XIX]], l'altura másima alcontrada nes grandes ciudaes capitalistes yera d'unos cinco pisos. Una de les razones yera'l tener que puxar a los pisos, pues nengún se disponía a puxar fastahasta pisos altos. Per otru llau, la construcción d'edificios altos demandaba sistemes constructivos y teunolóxicos avanzaos. Como la mayor estaya de les parés portantes, seya pa caltener los pisos superiores o pa resistir los esfuercios del vientu. D'ehí que, avances constructivos que tornaben les parés independientes de los elementos estructurales del edificiu, como'l [[formigón armáu]] y la estructura en [[fierro]] (y más tarde n'[[aceru]] ya posibilitaben la construcción d'edificios altos, o inconveniente de les puxaes, entá asina, yera mayor y estos sistemes d'una forma xeneral yeren caros.
 
En 1852, la invención del [[ascensor]] por [[Elijah Otis]] desanició la primer torga. El segundu problema foi resuetu a partir de la popularización de los sistemes construtivos avanzaos; la prefabricación d'elementos constructivos n'aceru nos países instrualizaos pasó a ser abondo común. Na [[década de 1920]], una conxunción de factores - nueves técniques de construcción, materiales más resistentes y la invención de los [[elevador]]es - dio llugar a los rascacielos. La novedá camudó les formes de [[consumu]], de facer [[comerciu]], y, principalmente, de la [[morada]] de los [[habitante]]s de les [[metrópoli]]s. Cal notar tamién que la produción arquiteutónica lligada a la [[Escuela de Chicago]], influenciada poles necesidaes del capitalismu naquella ciudá, y arquitectos comu [[Louis Sullivan]] poseen tamién un papel de difundir les nueves tipoloxíes urbanes ente otres ciudaes del mundiu. El rascacielos pasaría a carauterizase como símbolu del progresu industrial nes grandes ciudaes del mundiu desendolcáu: la ciudá de [[Nueva York]] vería nes prósimes dos décades una carrera ente emprendedores a la gueta de la construcción del edificiu más altu. Como frente d'esti fenómenu, surdieron edificios que güei son consideraos símbolos d'aquella ciudá, como l'[[Emipre State Building]], el [[Chrysler Building]] y más tarde'l [[Rockfeller Center]].