Diferencies ente revisiones de «Aleksandr Solzhenitsyn»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Hestoria +Historia )
m Correición de topónimos (exónimu castellán): -"Frankfurt del Meno" -"Frankfurt del Main"
Llinia 26:
La primer parte foi publicada n'avientu de 1973 en [[París]], dempués de qu'una copia del manuscritu perder al cayer en manos de la [[KGB]] na XRSS y la so portadora, Elizaveta Voronyánskaya, secretaria del autor, aforcar tres ser torturada. «Col corazón primíu —esplicó na primer páxina—, mientres años abstuvi de publicar esti llibru, yá termináu. El deber pa los qu'entá vivíen podía más que'l deber para colos muertos. Pero agora, cuando magar tou, cayó en manos de la Seguridá del Estáu, nun me queda más remediu que publicar darréu».
[[Archivu:De schrijver staat de pers te woord, rechts naast hem Heinrich Böll, Bestanddeelnr 927-0020.jpg|thumb|Solzhenitsyn na ciudá de [[Colonia (Alemaña)|Colonia]], [[Alemaña Occidental]], en 1974.]]
Pa escribir esta obra Solzhenitsyn entrevistara a 227 supervivientes de los campos de trabayu soviéticos o [[gulag]]s, que les sos identidaes protexó con celu. Amiestu fechos hestóricos y autobiográficos con testimonios personales ayenos y l'obra desencadenó una airada d'ataques al autor na prensa y los medios soviéticos. Foi deteníu y acusáu de traición el 12 de febreru de 1974 y a otru día espulsar de la XRSS y coló al esiliu. Foi deportáu a [[Frankfurt del MenoMain]] na [[República Federal d'Alemaña]] y priváu de la ciudadanía soviética.
 
''Archipiélagu Gulag'' ye un analís del sistema de prisiones soviéticu, del terrorismu y de la policía secreta. Con un estilu sueltu, alloñáu de solemnidaes melodramátiques y un leve toque irónicu que solliviaba la tensión llector nun llaberintu de continues traxedies, numberábense les otomíes d'un Estáu engarráu demencialmente al so propiu pueblu casi dende los sos entamos». A estos campos Solzhenitsyn denominar metafóricamente ''archipiélagu'', por ser de campos de trabayu partíos por tola XRSS. Amás, el títulu orixinal en rusu, ''Arjipelag Gulag'', produz un efeutu sonoru bien atanante.