Abrir el menú principal

Cambios

1 byte desaniciáu ,  hai 8 meses
m
Correición de topónimos (exónimu castellán): -"Frankfurt del Meno" -"Frankfurt del Main"
 
== Escándalos desanubiertos ==
''Der Spiegel'' estremóse por atopar corrupciones polítiques y crear escándalos, ganándose l'apellativu de "Sturmgeschütz der Demokratie" (arma d'asaltu de la democracia). Ello ye que la revista fíxose famosa nel añu [[1950]], cuando'l [[Bundestag|parllamentu federal]] tuvo que faer una investigación sobre les acusaciones de la revista, según la cual, parllamentarios sobornaos ayudaren a que fora [[Bonn]] (y non [[Frankfurt del MenoMain|Frankfurt]]) la see del gobiernu de la República Federal Alemana.
 
Sicasí, foi col llamáu "[[escándalu Spiegel]]" ([[1962]]), cuando la revista ganóse definitivamente la imaxe de defensora de la democracia. Dempués d'un artículu criticando la baxa preparación del [[Bundeswehr|exércitu alemán]], el líder conservador y ministru de defensa [[Franz Josef Strauß]] empecipió una investigación contra'l selmanariu, qu'acabó n'ataques a les oficines del ''Spiegel'' y la detención de dellos editores y l'autor del artículu, acusaos de traición. El casu llegal terminó llueu, y tuvo como consecuencies el cese de dellos de los miembros del gabinete de [[Konrad Adenauer]]. El discutiniu foi vistu como un ataque a la [[llibertá de prensa]], col ''Spiegel'' como líder na defensa de dicha llibertá. De magar, ''Der Spiegel'' xugó un papel esencial nel descubrimientu de dellos casos de corrupción política.
 
== Crecedera ==
La circulación de ''Der Spiegel'' aumentó rápido, al igual que la so influencia. Dende les 15.000 copies iniciales en 1947, creció hasta les 65.000 al añu siguiente, y 437.000 en [[1961]]. Nos setenta algamó les 900.000 copies, y superó la barrera del millón d'exemplares nos años noventa, gracies a los nuevos llectores de la l'[[República Democrática Alemana|Alemaña Oriental]]. La so poderosa influencia basóse nos múltiples casos d'investigación y el poder de la so casa editorial, que tamién produz programes de televisión.
 
En [[1993]], la compañía editorial ''Burda'' llanzó la revista ''Focus'', diseñada como una alternativa a ''Der Spiegel'', con un mayor enclín al conservadorismu. Tuvo ésitu, llegando a tener una circulación próxima a la del ''Spiegel'', anque ta considerada intelectualmente inferior.