Diferencies ente revisiones de «Alministración»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-|título= +|títulu=)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-influenci +influyenci)
Llinia 33:
* '''Entamar''': Respuende a les entrugues ¿Quién va realizar la xera?, implica diseñar el [[organigrama]] de la organización definiendo responsabilidaes y obligaciones; ¿cómo se va a realizar la xera?; ¿cuándo se va a realizar?; por aciu el [[modeláu de procesos|diseño]] de [[procesu de negociu]], qu'establecen la forma en que se deben realizar les xeres y en qué secuencia temporal; en definitiva entamar ye coordinar y sincronizar.
 
* '''Dirixir''': Ye la influenciainfluyencia o capacidá de persuasión exercida per mediu del [[lideralgu]] sobre los individuos pa la consecución de los oxetivos fitos; basáu esto en tomar de decisiones usando modelos lóxicos y tamién [[pensamientu intuitivu|intuitivos]] de [[toma de decisiones]].
 
* '''Controlar''': Ye la midida del desempeñu de executar, comparándolo colos oxetivos y metes fitos; detéctense les esviadures y tómense les midíes necesaries pa correxilos. El control realizar a nivel estratéxicu, nivel tácticu y a nivel operativu; la organización entera ye evaluada, por aciu un sistema de [[Control de xestión]]; per otru llau tamién se contraten auditoríes esternes, onde s'analicen y controlen les distintes árees funcionales.
Llinia 118:
Nestos estudios investigóse la relación ente la cantidá de llume nel centru de trabayu y la productividá de los obreros. El investigadores llegaron a la conclusión de que los emplegaos trabayaríen con más tesón si la xerencia esmolecer pol so bienestar y si el supervisores emprestáben-yos atención especial. Esti fenómenu conocióse, más palantre, como'l [[efeutu Hawthorne|efeutu de Hawthorne]].
 
El investigadores tamién llegaron a la conclusión de que los [[grupu de trabajo|grupo informales de trabayu]] (la redolada social de los emplegaos) tienen una influenciainfluyencia positiva na productividá. Munchos de los emplegaos de [[Western Electric]] cuntaben que el so trabayu yera aburríu y absurdu, pero que les sos relaciones y amistaes colos sos compañeros, n'ocasiones suxetos a la influenciainfluyencia d'un antagonismu compartíu contra'l xefes, dáben-y ciertu significáu a la so vida llaboral y ufiertáben-yos cierta proteición contra la xerencia. Por tal motivu, la presión del grupu, con frecuencia, representaba una mayor influenciainfluyencia p'aumentar la productividá de los trabayadores que les demandes de la xerencia.
 
Con éses Mayu yera de la opinión que'l conceutu del home social (movíu por necesidaes sociales, deseosu de relaciones gratificantes nel trabayu y más sensible a les presiones del grupu de trabayu que al control alministrativu) yera complementu necesariu del vieyu conceutu del home racional, movíu poles sos necesidaes económiques personales.
Llinia 127:
 
== Escuela estructuralista-burocrática ==
La [[escuela estructuralista]]-burocrática analiza les relaciones que tienen les organizaciones col sistema social que les arrodia; estudia los intercambios y les influenciesinfluyencies del contestu na organización; tamién estudia los grupos formales ya informales dientro de les organizaciones y como inflúi'l contestu nestos. Los principales protagonistes d'esta escuela fueron: [[Ralf Dahrendorf]],<ref>[http://www.gestiopolis.com/recursos/espertu/catsexp/pagans/ger/36/maintz.htm Renate Maintz]</ref> y [[Amitai Etzioni]]. La escuela estructuralista pretende permediar los recursos de la empresa, emprestando tantu a la so estructura como al recursu humanu, encetando aspeutos tales como la correspondencia ente la organización formal ya informal.
 
Faía'l final de la [[años 1950|década de 1950]], la teoría de les relaciones humanes —esperiencia típicamente democrática y norteamericana— entró en decadencia. Esi primer intentu sistemáticu d'introducción de la ciencia del comportamientu na teoría alministrativa, al traviés d'una filosofía humanística, alrodiu de la participación del home na organización, traxo un fondu tresformamientu na alministración. Per una parte, combatió fondamente la teoría clásica, por otra, nun apurrió les bases ente la teoría clásica y la teoría de les relaciones humanes creó un ''impasse'' dientro de l'alministración que la mesma teoría de la burocracia nun tuvo en condiciones de superar.
Llinia 153:
La [[teoría de la organización]] o [[teoría de les organizaciones]] tien como oxetivu central afayar les llimitaciones que tien la racionalidá humana. Parte del llamáu ''home alministrativu'', onde s'identifica al ser que se porta con relativa racionalidá y busca llograr resultancies satisfactories, y estremar del llamáu ''home económicu'', qu'actúa racionalmente y busca maximizar el beneficiu.
 
[[James Gary March|James March]] y [[Herbert Alexander Simon|Herbert Simon]] realizaron una obra a finales de la década de 1950 onde plantegaron cientos de proporciones alrodiu de los [[patrones de conducta]], sobremanera en relación cola [[comunicación]] nes organizaciones. La so influenciainfluyencia sobre'l desenvolvimientu de la teoría alministrativa posterior foi perimportante y permanente, pa investigar en forma científica.
 
Unu de los sos mayores apurras foi la [[toma de decisiones|teoría de la decisión]].
Llinia 168:
La [[teoría de los sistemes]] o [[teoría de sistemes|teoría xeneral de los sistemes]] (TGS) desenvolver mientres la [[Guerra Fría]] y ye un esfuerciu d'estudiu interdisciplinariu que trata d'atopar les propiedaes comunes a entidaes, los sistemes, que se presenten en tolos niveles de la realidá, pero que son oxetu tradicionalmente de disciplines académiques distintes. La so puesta en marcha atribuyir al biólogu austriacu [[Ludwig von Bertalanffy]], quien acuñó la denominación a mediaos del [[sieglu XX]].
 
*Les organizaciones como sistemes: Una organización ye un sistema sociotécnico incluyíu n'otru más ampliu, que ye la sociedá, col que interactúa nuna influenciainfluyencia mutua. Tamién puede ser definida como un sistema social, integráu por individuos y grupos de trabayu que respuenden a una determinada estructura y dientro d'un contestu al que controla parcialmente, desenvuelven actividaes aplicando recursos en pos de ciertos valores comunes.
 
=== Modelu antropomórfico ===