Diferencies ente revisiones de «Antioquía»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-influenci +influyenci)
Llinia 13:
La nueva ciudá taba habitada por colonos griegos orixinarios de [[Antigonia]], [[Reinu de Macedonia|macedonios]] y [[xudíu|xudíos]] (los cualos tuvieron derechos de ciudadanía dende'l momentu de la fundación). La población llibre total de Antioquía nel momentu de la so fundación envalorar ente 17.000 y 25.000 persones ensin cuntar esclavos nin nativos. Mientres el periodu helenísticu y el [[Altu Imperiu romanu]], Antioquía llegaría a tener unos 500.000 habitantes, convirtiéndola na tercer ciudá del [[Imperiu romanu]] dempués de la mesma [[Roma]] y d'Alexandría.
 
Tal desenvolvimientu urbanu rellacionar cola inmensa relevancia comercial de la ciudá y el so calter multicultural como confluencia de les influenciesinfluyencies helenístiques y levantinas. L'aumentu de la población foi acompañáu d'una gran opulencia. Asina, los epítetos de "Reina d'Oriente" o "Dorada Antioquía", colos que foi conocida, suxuren que l'apariencia esterna de Antioquía yera impresionante, magar la ciudá precisaba continuos arreglos por cuenta de los daños causaos polos numberosos sismos a los que taba suxeta. El primera gran [[terremotu]] del que se tien noticia asocedió nel 148 e.C., y causó terribles daños. Sicasí, mientres el periodu que va dende la so fundación hasta'l sieglu IV, Antioquía caltendríase como una de les principales ciudaes del mundu greco-romanu.
 
La política interna de la ciudá yera bien aturbolinada. Como see de la corte del [[Imperiu seléucida]], el pueblu solía estremase en facciones que sofitaben a los distintos monarques y advenedizos de la corte Seléucida, y bien frecuentemente españaben balasmes y revueltes, como, por casu, asocedió contra [[Alejandro Bales]] en 147 e.C. y contra [[Demetrio II Nicátor|Demetrio II]] en 129 e.C. Esti postreru acabó per escalar la ciudá. Nos últimos estertores del imperiu seléucida, Antioquía remontar contra los sos débiles gobernantes y convidó al rei [[Tigranes]] d'[[Armenia]] a qu'ocupara la ciudá en 83 e.C.; darréu, trataría de derrocar a [[Antíoco XIII]] en 65 e.C., y al añu siguiente pidió a Roma que fuera anexionada al Imperiu romanu. Asina, en 64 e.C. Antioquía, según el restu de [[Siria]], pasaría a formar parte de la [[República Romana]] como capital de la provincia de Siria.