Diferencies ente revisiones de «Avicena»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Resolvimientu +Resolución)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-influenci +influyenci)
Llinia 39:
Curó una grave enfermedá al emir de [[Bukhará]], quien como compensa abrió-y les puertes de la so gran biblioteca. Amás de numberoses obres de medicina escribió tamién sobre filosofía, onde conxugaba la tradición aristotélica con elementos neoplatónicos.
 
Tuvo una gran influenciainfluyencia en pensadores posteriores de la talla de [[Tomás de Aquino]], [[Bonaventura de Fidanza]] o [[Duns Scoto|Duns Escotu]]. Tamién plantegó muncho primero que [[Descartes]] un pensamientu similar al d'ésti: la conocencia induldable de la mesma esistencia.<ref name="conocencia_d'el_propiu_ser">'''Avicena''', Llibru de les orientaciones y de les alvertencies, (vol-II pags. 343-346), Ed. S. DUNYA, EI Cairo, 4 vols., 1960-1968.{{Cita| ... «Si te imaxines qu'el to mesmu ser foi creáu dende l'empiezu con un intelectu y una disposición sanos, y si suponse que, última hora, forma parte de tal posición y disposición que les sos partes nun seyan vistes nin los sos miembros tóquense, sinón que, al contrariu, tean separaos y suspendíos mientres un ciertu intre nel aire llibre, el to lo atoparíes nun dándote cuenta de nada sacante de '''la certidume de la so ser»''' ...}}</ref>
 
En munchos llibros de filosofía hermánase'l so pensamientu col del [[Córdoba (España)|cordobés]] [[Averroes]], pos suponen l'acercamientu del [[islam]] (y del [[Cercanu Oriente]] polo xeneral) a la [[filosofía griega]].
Llinia 85:
El so Canon tuvo enforma ésitu, clisando los trabayos anteriores d'[[Abū Bakr Muhammad ibn Zakarīyā al-Rāzī|Al-Razi]], [[Haly-Abbas]], [[Abulcasis]] ya inclusive los posteriores d'[[Ibn Nafis|Ibn-Al-Nafis]]. Les [[cruzaes]] del [[sieglu XII]] al [[sieglu XVII]] traxeron de nuevu a Europa'l ''Canon de la medicina'', qu'influyó la práutica y l'enseñanza de la medicina occidental.
 
La obra foi traducida en [[llatín]] por [[Gerardo de Cremona]] ente [[1150]] y [[1187]], ya impresu n'[[idioma hebréu|hebréu]] en [[Milán]] en [[1473]], dempués en [[Venecia]] en [[1527]] y en [[Roma]] en [[1593]]. La so influenciainfluyencia foi duradera y el Canon namái foi puestu en dulda a partir del [[Renacimientu]]: [[Leonardo da Vinci]] refugó l'anatomía y [[Paracelso]] quemar. Foi'l desenvolvimientu de la ciencia europea lo que provocaría la so obsolescencia, por casu la descripción de la circulación d'el sangre por [[William Harvey]] en [[1628]]. Sicasí esta obra marcó mientres enforma tiempu l'estudiu de la medicina ya inclusive en [[1909]], diose una clase sobre la medicina de Avicena en [[Bruxeles]].
 
Avicena desmarcar nos ámbitos de la oftalmoloxía, de la gineco-obstetricia y de la psicoloxía. Detiense enforma na descripción de los síntomes, describiendo toles enfermedaes catalogaes de la dómina, inclusive aquelles qu'atañen a la psiquiatría.