Diferencies ente revisiones de «Axgabat»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-influenci +influyenci)
Llinia 5:
Axgabat ye una ciudá relativamente nueva, que se desenvolvió a partir d'una aldega del mesmu nome fundada en [[1818]]. Atópase asitiada cerca del allugamientu orixinal de [[Nisa (Turkmenistán)|Nisa]], l'antigua capital de los [[Partia|partos]], y de les ruines de la ciudá de [[Konjikala]] na [[Ruta de la Seda]], que foi destruyida polos [[mongoles]].
 
En [[1869]], l'exércitu rusu construyó una fortaleza sobre una llomba cercana a l'aldega, y la presencia militar, xunida a la seguridá derivada d'ésta, atraxo a numberosos mercaderes y artesanos a la zona. La rexón foi anexionada en [[1884]] por [[Rusia]], que decidió desenvolver la ciudá como un nucleu comercial por cuenta de la so proximidá al territoriu de Persia, entós so influenciainfluyencia británica. Naquella dómina, considerar una ciudá moderno y elegante, con munches tiendes y hoteles, y edificios d'estilu européu.
 
En [[1917]], en estableciéndose el control [[Xunión Soviética|soviéticu]], la ciudá foi renombrada como ''Poltoratsk'', n'honor d'un revolucionariu local. El nome Axgabat, na so forma rusa "Ashjabad", foi restablecíu en [[1927]]. A partir d'esti momentu, la ciudá esperimentó una rápida crecedera y industrialización lleváu a cabu pol gobiernu soviéticu , que se vieron atayaos por un grave [[terremot u]]'l [[6 d'ochobre]] de [[1948]]. Envalórase que'l seísmu algamó un grau 9 na [[escala de Richter]], y dexó ensin vida a más de 110 000 persones (2/3 de la población total de la ciudá). Los medios oficiales soviéticos, sicasí, anunciaron una cifra de muertos muncho más baxa, de 14.000.