Diferencies ente revisiones de «Girolamo Savonarola»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Actualizando categoríes
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Bolonia +Boloña)
Llinia 26:
Dempués de la muerte del güelu, el padre, Niccolò, deseyaba qu'estudiara [[Medicina]]. Nun principiu, Girolamo amosóse apasionáu polos diálogos escritos por [[Platón]], pero llueu s'empobinó escontra les enseñances del [[Aristóteles|aristotelismu]] y de Santu Tomás.
 
Dempués d'algamar el títulu de maestru, empezó los estudios de Medicina que, sicasí, abandonó a los 18 años pa dedicase a la teoloxía, l'estudiu de les doctrines católiques. Escribió, en [[1472]], ''De ruina Mundi'', y en [[1475]], ''De ruina Ecclesiae'', onde compara la [[Roma]] del Papa cola antigua y corrupta [[Babilonia]]. Con esti espíritu ingresó nel conventu de San Agustín en [[Faenza]], onde se convirtió en predicador. Darréu decidió entrar na [[orde dominica]], ingresando nel conventu de San Domenico de [[BoloniaBoloña]]. Ellí atollar nel estudiu teolóxicu, y en [[1479]] treslladar al conventu de Santa Maria degli Angeli. Escribió discursos nos qu'acusó a la Ilesia de tolos pecaos. Los papes humanistes, qu'ayudaben y calteníen a los artistes, yeren el so blancu preferíu. Los sos fieles siguieron con devoción les sos llamaes a la vida senciella. Les mises de Girolamo Savonarola llegaron a xuntar 15.000 persones. Dicía que tolos males d'esti mundu deber a la falta de fe; porque, cualesquier que tuviera fe, daríase cuenta de momentu que ye bien necesariu obrar bien, porque les penes del infiernu son infinites. Según Savonarola, los poderosos d'esti mundu sentíense arguyosos de poner fin a la vida senciella de los sieglos anteriores. Según él, los sacerdotes d'esos tiempos yeren los peores, porque faíen tou al aviesu de como tendríen de faelo; namái-yos interesaben los bienes d'esti mundu, yá nun curiaben les almes nin-yos esmolíen los corazones del so pueblu, sinón que namái s'esmolecíen de llograr beneficios.
[[Archivu:Girolamo Savonarola statue - Ferrara, Italy.JPG|thumb|250px|Estatua de Savonarola en Ferrara.]]
 
Llinia 74:
la so memoria, entamáu nuna especie de gremiu. Tamién, dempués de la so muerte, el siguidores de la Orde de San Francisco sofiten les idees de Savonarola, entamar al pie de los demás siguidores de Girolamo, y en [[1527]] espulsen de nuevu a los gobernantes de la familia Médici, estableciendo otra vegada una cruel tiranía. Esta termina en [[1530]], na [[batalla de Gavinana]].
Savonarola atraxo l'almiración de munchos humanistes relixosos posteriores, quien valoraron los sos fondos convencimientos espirituales, pasando per alto los sos siniestros escesos como gobernante de Florencia. Nel [[sieglu XX]], un movimientu pa la canonización de Savonarola empecipiar ente los dominicos, al xulgar que la so espulsión y execución fueren inxustes. Inaugúrense monumentos a Savonarola en Ferrara, [[BoloniaBoloña]] (al pie de la Basílica Patriarcal de Santu [[Domingo de Guzmán]], fundador de los dominicos) y Florencia.
 
==Actualidá ==