Diferencies ente revisiones de «Catalina II de Rusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"extinción" -"estinción"
Llinia 149:
Los polacos contuvieron primeramente a los prusianos nes contornes de [[Varsovia]], pero nun taben en condiciones de vencer un ataque simultáneu de tropes ruses; magar espulsar a los prusianos del norte de Polonia y de cuntar con una revuelta nacional en Lituania contra los rusos, los polacos topar en gran dificultá pa siguir la resistencia y a entamos de setiembre empezaron a ser vencíos pol xeneral rusu [[Aleksandr Suvórov]], que tomó [[Varsovia]] en payares de 1794, poniendo fin a la revuelta. Tropes prusianes retornaron a suelu polacu, reforzaes de momentu, pa recuperar les sos posiciones perdíes. Arriendes de esto la [[República de los Dos Naciones]] quedaba definitivamente escastada, partida ente los sos vecinos.
[[Archivu:ReparticionesDePolonia.svg|thumb|izquierda|Tercer partición de Polonia tres la cual esta sumiría como nación hasta [[1918]].]]
N'ochobre de 1795 suscribiéronse los últimos alcuerdos ente [[Rusia]], [[Prusia]] y [[Austria]], partiéndose [[Polonia]]. D'alcuerdu a ello, Rusia ocupaba la llanura central polaca, incluyendo [[Varsovia]], coles rexones de Masovia, Polesia, y Podlachia y tamién s'apoderó de Lituania hasta'l [[ríu Niemen]]. Prusia amestóse la [[Gran Polonia (rexón histórica)|Polonia Mayor]] y confirmó el so dominiu sobre la mariña de [[Pomerania]]. Nel mesmu tratáu apautóse evitar conflictos con [[Austria]] reconociendo a ésta la posesión sobre les provincies polaques de [[Galitzia]] y la [[Polonia Menor]]. Polonia, con esto, sumía como estáu independiente n'[[Europa]] hasta 1807, cuando se constituyó de volao el [[Gran Ducáu de Varsovia]]. ExtintoEstinguíu ésti en 1815, nun esistiría un estáu polacu independiente hasta 1918.
 
La última repartida tendría llugar tres la [[Revolución francesa]]. A partir d'ella, Catalina refugó munchos de los principios de la [[Ilustración]] que de primeres miraba bien favorablemente. Oponiéndose a l'adopción d'una constitución en Rusia, tarrecía que la [[Constitución del 3 de mayu]] de 1791 de Polonia conduxera al resurdimientu del poder polacu-lituanu, y que'l creciente movimientu democráticu convertir nuna amenaza a les monarquíes europees. D'esta miente Catalina decidió intervenir en Polonia. Emprestóse sofitu a un grupu que lluchaba contra la reforma, conocíu como la [[Confederación de Targowica]]. Dempués de ganar a les fuercies lleales polaques na [[Guerra rusu-polaca de 1792|Guerra en Defensa de la Constitución]] (1792) y na [[Insurrección de Kościuszko]] (1794), Rusia completó la partición de Polonia, partiéndose tol territoriu con Prusia y Austria (1795). (Nun foi hasta 1906 cuando, per vegada primera, nel Imperiu rusu adoptóse una [[Constitución rusa de 1906|Constitución]].)