Diferencies ente revisiones de «Formentera»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Iguo apostrofación
Llinia 13:
Ente los dos puexos atópase una franxa básicamente arenosa y dunar llamada se Carnatge. La parte más apertón tien solo 1,5 km d'anchor.
 
Al norte atopen dos estenses llagunes mariniegues: l'estañu deas Pexe y l'estañu Pudent. Al norte del estañu Pudent, la península deas Troyedors ye un conxuntu de dunes de 3 km de llargor y una anchor mínimo de 100 m. Al estremu norte un estrechu brazu d'agua de 50 m, denomináu se de d'Adolf, dixebra [[Formentera]] de se Espalmador.<gallery>
Ficheru:Formentera sat.png|
</gallery>La orografía plana de la islla fai que les precipitaciones sían escases y que la temperatura sía uniforme. La precipitación mediana añal ye de 370 mm. La temperatura mediano añal ta ente 17 y 18 °C.
Llinia 57:
Turismu na sablera.
 
Mientres el postreru terciu del sieglu XIX y el primer terciu del sieglu XX produzse una gran emigración masculina en [[Cuba]], la [[Uruguái|Uruguái]] y [[Arxentina]], favoreciendo l'apellativu, per parte de los ibicencos, de la Islla de ses muyeres". Los ingresos de la emigración, mayoritariamente envernada, suponen un aumentu del nivel de vida.
 
L'anarquismu socede'l referente políticu de la islla, con una llarga fuelga de el trabayadores saliners empecipiada'l [[1931]] y una importante movilización social en demanda d'un usu comuñal de l'Estany deas Pexe. Al entamu de la [[Guerra Civil Española|Guerra Civil española]] la islla ye ocupada xunas selmanes pol capitán republicanu Alberto Bayu Giroud. Recuperada pol bandu franquista empecípiase una represión con fusilamientos, esiliu y encarcelamientos. Ente'l 1940 y el 1942 instalar a la Sabina una colonia penitenciaria onde morrieron de fame un centenar de prisioneros. Les décades del 1940 y 1950 vuelven ser años d'aislamientu, escasez y mera subsistencia.