Diferencies ente revisiones de «Cámara de videu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m YoaR treslladó la páxina "Cámara de vídeu" a "Cámara de videu" ensin dexar una redireición
m Iguo testu: -"vídeu" -"videu"
Llinia 1:
{{referencies|t=20131023}}
La '''cámara de vídeuvideu''', '''videocámara''' o '''cámara de televisión''' ye un dispositivu que prinda imáxenes convirtiéndoles en señales eléctriques, na mayoría de los casos a señal de [[vídeuvideu]], tamién conocida como ''señal de televisión''. N'otres pallabres, una cámara de vídeuvideu ye un transductor ópticu.
[[Archivu:Ikegami HK355 & HK355P 20070214.jpg|thumb|300px|Cámares de TV de la casa Ikegami modelu HK-355 y HK-355P con captadores de [[CCD]]'s, teunoloxía de la década [[años 1990|de los 90]] de sieglu XX.]]
 
== Historia ==
Les primeres cámares de videovideu, puramente felicidaes, utilizaron tubos electrónicos como captadores: un tipu de válvules termoiónicas que realizaben, por aciu el barríu por un fexe d'electrones del ''target'' onde se formaba la imaxe procedente d'un sistema de lentes, la transducción de la lluz (que conformaba la imaxe) en señales eléctriques.
 
L'inxenieru [[Rusia|rusu]] [[Vladímir Zvorykin|Vladímir Kozmich Zvorykin]] desenvolvió en [[1923]] un sistema de captación d'imáxenes que trés años dempués foi perfeccionáu pol inxenieru escocés [[John Logie Baird]] quien fixo les primeres demostraciones de tresmitir imáxenes de 3'8x5 cm. a una definición de 30 llinies.
 
Na dómina de los [[años 1980|80]] del sieglu XX, desenvolviéronse transductores d'estáu sólidu: los [[Dispositivu de carga acoplada|CCD]]s (Dispositivos de cargues acoplaes). Ellos sustituyeron bien ventaxosamente a los tubos electrónicos, favoreciendo un amenorgamientu nel tamañu y el pesu de les cámares de vídeuvideu. Amás apurrieron una mayor calidá y fiabilidá, anque con una esixencia más elevada na calidá de les óptiques utilizaes.
 
La televisión en blancu y negru, qu'utiliza namái la información de la ''lluz'' d'una imaxe, la [[luminancia]], utiliza cámares d'una sola canal de captación. Los sistemes pa televisión en color, que precisen captar les característiques qu'estremen el colores, la [[crominancia]], usen tres canales; cada unu d'ellos destináu a la captura de cada color primariu.
[[Archivu:Historical television camera.jpeg|thumb|280px|right|Cámara de televisión d'estudiu primitiva]]
 
== Partes esternes d'una cámara de vídeuvideu==
 
=== Tipos básicos de cámares ===
Esisten dos tipos básicos de cámares de TV: les portátiles, tamién llamaes d'[[captación electrónica de noticies|ENG]], y les d'estudiu. Les cámares d'estudiu van integraes nel sistema de producción correspondiente, esto ye, formen parte de la instalación de vídeuvideu d'esi estudiu o unidá móvil, ente que les d'[[captación electrónica de noticies|ENG]] trabayen independientes de cualquier instalación y suelen dir asociaes a un sistema de grabación de señales de TV; de normal un [[VTR (empresa)|VTR]] portátil o acomuñáu a la mesma cámara. Sicasí, lo anterior nun significa qu'una cámara portátil nun pueda ser parte de les instalaciones d'un estudiu nun momentu dáu.
 
=== Partes d'un sistema de cámara ===
El sistema completu d'una cámara de vídeuvideu recibe'l nome de ''cadena de cámara'' y consta de la 'cabeza de cámara'', que ye la parte que ta nel plató o nel llugar de la producción, y la ''estación base'' o ''base station''- que ye la parte de la cámara que lu xune col restu del sistema de producción.
 
La cabeza de cámara y l'estación base xunir ente sigo por aciu un mangón de dellos cables, por onde van les señales que se manden del sistema a la cámara y de esta al sistema, según les alimentaciones correspondientes. Esti cable múltiple pue ser sustituyíu por un cable coaxial llamáu Triaxial, pol que les señales introducir por aciu [[multiplexación en frecuencia]]. Tamién hai sistemes de conexionado inalámbricu, pero namái son utilizaos en casos bien concretos y especiales.
Llinia 34:
* Sistema electrónicu: conxuntu de circuitos necesarios pa la conexón de la cadena de cámara al restu de la instalación.
 
=== Funcionamientu d'una cámara de vídeuvideu ===
[[Archivu:Bloque optico.JPG|thumb|250px|Vista del bloque ópticu d'una cámara de TV.]]
Podemos esplicar el so funcionamientu por pasos. Primero, la lluz que provien de la óptica ye descompuesta al pasar por un prisma d'[[Espeyu dicroico|espeyos dicróicos]] que descomponen la lluz nos trés componentes básiques que s'utilicen en televisión: el colloráu (R o rede), el verde (G o green) y l'azul (B o blue). Xusto na otra cara de cada llau del prisma tán los captadores, anguaño dispositivos CCDs y enantes tubos de cámara. El sistema ópticu ta afechu por que en el ''target'' de cada captador reconstrúyase la imaxe nítidamente. Esta imaxe ye lleida polos CCDs y el so sistema de muestreo y conducida a los circuitos preamplificadores.
Llinia 44:
Les señales yá tán llistes pa salir al sistema de producción o pa ser grabaes. Únviense entós a los circuitos de visionado, que amuesen la imaxe nel visor de la cámara y tresmitir por aciu los correspondientes conectores de salida.
 
La salida básica, videovideu compuestu VBS, sigue siendo la del sistema analóxicu de TV escoyíu: [[PAL]], [[NTSC]] o [[SECAM]], polo que'l codificador ta presente en toles cámares. Agregu al mesmu va tar el codificador de la señal a dixital IEEE1394, FireWire o la [[SDI (televisión)|SDI]] o HDSDI. Estes señales son mandaes por aciu l'adaptador triax, fibra óptica o multicore (26pins) a la estación base, que se va encargar de enrutarlas nel sistema de producción al que pertenez la cámara. Si la cámara ta xunida a un magnetoscopiu ye un camcorder o camascopio y, entós, les señales se suministrán a los circuitos indicaos pa la so grabación en cinta, en discu ópticu, discu duru o tarxetes de memoria.
 
Toles funciones de la cámara tán controlaes con un procesador, que comunícase colos paneles de control, tantu d'inxeniería (MSP) como d'esplotación (OCP), y ye l'encargáu de realizar los axustes automáticos y/o manuales pertinentes.
Llinia 51:
 
== L'asociación con un magnetoscopiu: los camcorders o camascopios ==
La meyora na teunoloxía electrónica y el desenvolvimientu de distintos sistemes de grabación de la señal de vídeuvideu que fueron imponiendo l'usu de la cintes en casetes, como ye'l casu de los sistemes [[Umatic]] y [[betacam|beta]] (en toles sos versiones) apurrieron la posibilidá de poder acoplar a la cámara de televisión un [[magnetoscopiu]]. En [[1985]], la casa [[Sony]], llanzó al mercáu de la televisión profesional el sistema betacam qu'incluyía modelos de cámares de [[ENG]] qu'incorporaben el grabador, hasta entós siempres aparte. Esta asociación, que de primeres yera removible, dio llugar a los ''Camcorders'' que son equipos integraos de cámara y magnetoscopiu.
 
== Nel mundu domésticu. ==
La cámara de vídeuvideu doméstica ye una variante simplificada de les cámares profesionales. Lo qu'empezó como una cámara xunida a un "pequeñu" magnetoscopiu, rápido dio pasu a los camcorders más o menos avolumaos. Estos dependíen del formatu de grabación utilizáu y fueron munchos los fabricantes que diseñaron modelos de cinta de vídeuvideu más pequeños que los sos similares utilizaos nos magnetoscopios de sobremesa domésticos. Dalgunos d'ellos precisaben adaptadores pa ser compatibles colos equipos de sobremesa.
 
Atendiendo a la cámara, la revolución producióse, como nel mundu profesional, col pasu de los tubos a los captadores CCDs. Esta nueva teunoloxía dexó l'amenorgamientu del tamañu y del pesu.
Llinia 60:
Les cámares doméstiques nun suelen utilizar trés captadores independientes pa traducir la imaxe a señales eléctriques. Lo normal ye l'usu de solamente un captador, antes un tubu agora un CCD, y por aciu una serie de filtros ópticos faer qu'ésti, en cada momentu, realice la captación de cada color. Esto suel dir acompañáu pol tratamientu de la señal llograda col fin d'aumentar la so calidá, el so resolvimientu.
 
L'apaición de la teunoloxía dixital dio llugar a un nuevu campu de la comprensión de la señal. Cuando se realiza'l [[Muestreo dixital|muestreo]] de la señal de vídeuvideu, suelse utilizar la relación 4:2:2 (esto ye la luminancia se muestrea a cuatro veces la frecuencia de la subportadora ente que les componentes de color a la de 2 vegaes la subportadora) nuna cámara doméstica caltiense'l muestreo de la lumimancia pero amenorga'l de los portadores de color pudiendo dase la relación 4:1:1 o 4:0:2 o cualesquier similar.
 
Les cámares doméstiques escarecen de tolos sistemes de control de les profesionales. Tán pensaes pal trabayu en solitariu (polo que nun precisen ser sincronizaes). El conceutu de "cadena de cámara" sume nesti casu yá que, como yá s'indicó, úsase puramente'l formatu camcorder. Esto esanicia les tornes, les señales de tally y comunicación, etc. Pela cueta incorporen una serie bien grande d'automatismos que busquen que, independientemente de les condiciones de la grabación, la señal llograda sía de la meyor calidá estética posible. Automatismos que consisten nel [[balance de blancos]], [[autofoco]] y [[iris]] automáticos acompañaos d'efectos de fundíos a negru, edición, xeneración ya insertamientu de calteres y audiu.
Llinia 67:
 
=== Según el so usu ===
[[Archivu:Sony HDR-FX1E 20050423.jpg|thumb|300px|Cámara de vídeuvideu semiprofesional.]]
'''Cámares d'estudiu y de producciones electróniques llixeres:''' estes cámares tán feches pal llogru de la meyor calidá d'imaxe posible en función de la rapidez con que se llogra. Tán conectaes directamente a la sala técnica del estudiu, esto ye, son cámares que namái prinden la señal de videovideu, nun pueden grabar por sigo soles. El [[operador de cámara]] va trabayar sobre los movimientos, allugamientos, encuadres, movimientos ópticos [[zoom]] y enfoque, siguiendo xeneralmente les indicaciones del [[realizador]] o direutor del programa. El técnicu de control de cámares encargar de la configuración de la cámara: control de la diafragma (luminancia), colorimetría, detalle y demás axustes pa consiguir que toles cámares amuesen imáxenes asemeyaes.
 
'''Cámares d'[[captación electrónica de noticies|ENG]]:''' tamién conocíes como Camcorder, traen un grabador incorporáu qu'almacena'l vídeuvideu y l'audiu xeneraos pola cámara y el so micrófonu correspondiente.
 
Munchos modelos d'estes cámares pueden convertise en cámares d'estudiu sustituyendo'l grabador por un adaptador [[multicore]] o [[triaxial]].
Llinia 77:
'''Cámares doméstiques:''' diseñaes dafechu pa usu domésticu, non aptes pa tresmisión. La gran mayoría trai poques posibilidaes de control de la imaxe, la mayoría de los axustes son realizaos de forma automática. Anguaño y cola meyora de la teunoloxía, la so calidá d'imaxe ameyoró ostensiblemente.
 
'''Cámares semiprofesionales:''' son equipos relativamente algamadizos en preciu, la so calidá ye cimera a les doméstiques, y anque son calidable media en términos [[Radiocomunicación|broadcast]], volviéronse populares nesti ámbitu como cámares ENG, yá que la so calidá d'imaxe ensin ser profesional, ye bien bona. A diferencia de les doméstiques yá dexen personalizar ciertos axustes, como'l manexu del iris manual, focu y zoom manuales, balance de blancos, ente otres funciones. Polo xeneral incorporen 3 [[Dispositivu de carga acoplada|CCD]], colloráu, azul y verde pa llograr una señal de vídeuvideu [[RGB (vídeuvideu)|RGB]].
 
'''Cámares profesionales:''' cámares de gama alta, usu en productores y canales de televisión, la so costo nun ye algamadiza pal usu personal. Apurren una bien bona calidá d'imaxe de televisión y polo xeneral son utilizaes pa los rexistros d'imaxe anteriores a la emisión (ENG). Sicasí, pueden ser fácilmente afeches pa ser usaes como cámara d'estudiu económiques.
Llinia 89:
* [[Cámara estereoscópica|Cámara 3D]]
* [[Televisión]]
* [[vídeovideu|Señal de vídeuvideu]]
* [[Movimientos de cámara]]
* [[PAL]]
Llinia 96:
* [[Magnetoscopiu]]
* [[Videograbadora]]
* [[Cámara semeya-vídeuvideu]]
 
== Enllaces esternos ==
* {{commons|VideoVideu cameres}}
 
{{ORDENAR:Camara de videovideu}}
 
{{Tradubot|Cámara de vídeo}}