Diferencies ente revisiones de «Lluminaria fluorescente»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"riegla" +"regla"
m Iguo testu: -"vídeu" -"videu"
Llinia 97:
El ceguñu, anque pocu perceptible, puede afectar notablemente la salú de delles persones con dellos tipos migrañas, epilepsia y, en dellos casos, el so efeutu ye tan devastador pa la salú qu'hai quien queden escluyíos dafechu de dellos ámbitos públicos (biblioteques, trabayu, deportes,etc.) nos que suelen utilizase esti tipu de llume.
 
El ceguñu tamién causa problemes coles [[cámara de vídeuvideu|cámares de vídeuvideu]], una y bones la [[frecuencia]] a la que llee la imaxe del sensor puede coincidir coles fluctuaciones (oscilaciones) n'intensidá de la llámpara fluorescente.
 
Sicasí, con un balastu electrónicu nun esiste tal problema, pos esti dispositivu convierte la frecuencia de la corriente de 50 o 60 [[Hercio|Hz]] a 20 [[Hercio|KHz]] y nun se nota'l ceguñu más que nuna [[llámpara incandescente]] normal.
Llinia 106:
Les llámpares fluorescentes con balastu antiguu nun pueden conectase a un atenuador normal o ''dimmer'' (un regulador pa controlar el rellumu). Hai llámpares especiales (de 4 contactos) y controladores especiales que dexen usar un interruptor con regulador d'intensidá.
 
Dende mediaos de la década de los [[Años 1980|80]], hai una solución pa evitar estos inconvenientes, que ye'l [[Balastru|balastu electrónicu]], que cobró gran importancia a partir de mediaos de los [[Años 1990|90]]. Nesti sistema faise funcionar al tubu de la mesma manera que na forma tradicional pero esta vegada nuna frecuencia de más de 20 kHz colo que s'evita dafechu l'efeutu estroboscópico, llogra que'l ceguñu sía invisible pal güeyu humanu (y de la mesma que les cámares de vídeuvideu difícilmente llogren captalo), y que suman ruios por trabayar percima del espectru oyible. En definitiva llógrase una meyora del 10% nel rendimientu de la llámpara, un menor consumu, menor calor disipao, silenciu absolutu de la reactancia y mayor vida útil a los tubos.{{cita riquida}}
 
El so llargor d'onda antes de ser prindada pol fósforu ye d'aprosimao 250 a 370nm (nanómetros), dientro del espectru UV.