Diferencies ente revisiones de «Ernest Rutherford»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"a'l" -"a los"
m Iguo testu: -"rayo" -"rayu"
Llinia 4:
'''Ernest Rutherford''', [[Orde de Méritu del Reinu Xuníu|OM]], [[Conseyu Priváu del Reinu Xuníu|PC]], [[Miembru de la Royal Society|FRS]], conocíu tamién como '''Lord Rutherford''' ([[Brightwater]], [[Nueva Zelanda]], [[30 d'agostu]] de [[1871]] – [[Cambridge]], [[Reinu Xuníu]], [[19 d'ochobre]] de [[1937]]), foi un [[Física|físicu]] y [[químicu]] [[Nueva Zelanda|neozelandés]].
 
Dedicar al estudiu de les partícules radioactives y llogró clasificales n'[[Partícula alfa|alfa]] (α), [[Partícula beta|beta]] (β) y [[RayoRayu gamma|gamma]] (γ). Topó que la [[radioactividá]] diba acompañada por una desintegración de los [[Elementos químicos|elementos]], lo que-y valió ganar el [[Premiu Nobel de Química]] en [[1908]]. Débese-y un [[Modelu atómicu de Rutherford|modelu atómicu]], col que probó la esistencia del [[nucleu atómicu]], nel que s'axunta tola [[carga eléctrica|carga]] positiva y casi tola [[masa]] del [[átomu]]. Consiguió la primera transmutación artificial cola collaboración del so discípulu [[Frederick Soddy]].
 
Mientres la primer parte de la so vida consagrar por completu a les sos investigaciones, pasó la segunda metá dedicáu a la docencia y dirixiendo los [[Llaboratorios Cavendish]] de [[Cambridge]], onde s'afayó'l [[neutrón]]. Foi maestru de [[Niels Bohr]] y [[Otto Hahn]].
Llinia 40:
Al pie de Frederick Soddy, calculó que la emisión d'enerxía térmica por cuenta de la desintegración nuclear yera ente 20.000 y 100.000 vegaes cimera al producíu por una reacción química. Llanzó tamién la hipótesis de que tal enerxía podría esplicar la enerxía desprendida pol sol. Él y Rutt cunten que si la tierra caltién una temperatura constante (no que concierne al so nucleu), débese ensin dulda a les reacciones de desintegración que se producen nel so senu. Esta idea d'una gran enerxía potencial almacenada nos átomos va atopar un añu dempués un principiu de confirmación cuando [[Albert Einstein]] afaye la equivalencia ente masa y enerxía. Tres estos trabayos, [[Otto Hahn]], el descubridor de la fisión nuclear xuntu con [[Fritz Strassmann]], va allegar a estudiar con Rutherford en McGill mientres unos meses.
 
Al traviés numberosos estudios con elementos radiactivos repara qu'estos emiten dos tipos de radiación. El primer tipu de radiación al que denomina rayorayu alfa ye altamente enerxéticu pero tien pocu algame y ye absorbida pel mediu con rapidez. El segundu tipu de radiación ye altamente caltriante y d'enforma mayor algame, denominar rayorayu beta. Por aciu l'usu de campos eléctricos y magnéticos analiza estos rayos y deduz la so velocidá, el signu de la so carga y la relación ente carga y masa. Tamién atopa un tercer tipu de radiación bien enerxético al que va denominar rayorayu gamma.
 
== Manchester, 1907-1919: el nucleu atómicu ==