Diferencies ente revisiones de «Televisión per cable»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"imaxes" -"imáxenes"
m Iguo testu: -"vídeu" -"videu"
Llinia 15:
 
=== Cabecera ===
La cabecera ye'l centru de la rede encargáu d'arrexuntar y tratar los diversos conteníos que se van a tresmitir pola rede. Na Figura 1, puede vese como s'aplica a una matriz de conmutación señales de vídeuvideu de procedencia bien diversa.
 
<center> [[Archivu:Cabecera_CATV.png]] <br /> Figura 1: ''Cabecera d'una rede CATV'' </center>
 
Asina tenemos receptores de programes vía satélite, otros de televisión terrestre o señales de vídeuvideu procedentes d'un centru de producción local. Por razones de simplificación solo represéntense nueve señales d'entrada a la matriz, pero'l so númberu puede ser enforma mayor, tantes como canales facilite l'operador de la rede.
 
Dempués de pasar pola matriz, les señales de vídeuvideu son [[modulación (telecomunicación)|moduladas]] p'asitiar a caúna d'elles nuna canal distinta y poder arrexuntales nel combinador pa formar la señal compuesta que se va unviar al Terminal Cabecera de Rede asitiáu na mesma llocalidá de la cabecera. Otres señales son inyectaes a [[codificador]]es [[Señal analóxica|analóxicu]]/[[Señal dixital|dixitales]] pa ser unviaos por aciu trames de la rede [[SDH]] o [[Asynchronous Transfer Mode|ATM]] a cabeceres remotes de redifusión asitiaes n'otres poblaciones distintes de la Cabecera principal.
 
Coles mesmes na cabecera, reagrúpense toles señales de datos provenientes de los cablemódems asitiaos en casa del receptor. Estes señales son inyectaes al [[CMTS]], onde se xestionen los servicios de datos, telefonía, Internet, VOD, ente otros.
Llinia 61:
 
=== España ===
En [[1972]], la entós Direición Xeneral de Radiodifusión y Televisión, d'[[España]], y l'entós [[Telefónica|Compañía Telefónica Nacional d'España]], llegaron a un alcuerdu pol que se regulaba la collaboración de la telefónica nos planes d'implantación nel país de la televisión por cable.<ref>1 RTVE 1976, El nuesu Llibru del Añu (1976)</ref> L'alcuerdu implicaba cablear primero en [[Madrid]] y [[Barcelona]], y más tarde n'otres capitales onde decidiera enllantase el serviciu. Les redes poner a disposición de la Direición Xeneral por un plazu de 10 años con posibilidaes d'ampliación. La fase inicial tomaba en Madrid y Barcelona una área d'unos 8 km² (con previsiones d'ampliación d'hasta 32 km², prácticamente'l cascu urbanu de dambes ciudaes daquella), y con una capacidá d'hasta 9 canales (4 d'ellos de recepción directa y los restantes con conversor). En 1976 el grau de meyora de les redes taba bien avanzáu pero, debíu al cambéu políticu, les primeres redes de televisión per cable n'España nun apaeceríen hasta principios de los años [[Años 1980|'80]], especialmente na modalidá conocida como ''vídeuvideu comuñal'', onde nun edificiu o grupu d'edificios unviábase al traviés del sistema d'antena colectiva de TV la señal d'un reproductor de vídeuvideu por aciu el cual un "alministrador del sistema" pasaba películes en cuenta de un [[canon televisivu]].
 
Estes pseudo-redes, especialmente por causa de los conflictos de los derechos d'exhibición, fueron evolucionando y a finales de la década del [[década de 1980|'80]] surden les primeres redes de CATV que yá emitíen, al pie de les canales españoles de televisión terrestre, diverses canales estranxeres, la mayoría procedentes de [[satélite artificial|satélites]], ya inclusive añedíen dalgún de producción propia, especialmente de calter local, pa faelos más curiosos. Estes redes tuvieron operando na alegalidad, yá que nun esistió un marcu llegal regulatorio hasta que se promulgó, el 22 d'avientu de 1995, la ''Llei 42/1995 de les Telecomunicaciones por Cable''.<ref>Fondevila Gascón, Joan Francesc (2009). “L'adaptación regulatoria de los operadores de cable históricu n'España. La competencia de los grandes operadores/Older Cable Operators Adapt to New Regulations in Spain. Competition for Large Cable Operators”. Telos. Cuadiernos de Comunicación ya Innovación, 80, pp. 139-146. {{ISSN|0213-084X}} http://www.telos.es/articuloexperiencia.asp?idarticulo=1&rev=80</ref>