Diferencies ente revisiones de «Catedral de Notre-Dame de París»

Contenido eliminado Contenido añadido
Creada traduciendo la páxina «Catedral de Notre Dame (París)»
 
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{edificiu}}
La '''catedral de La Nuestra Señora''' ({{Lang-fr|Cathédrale Notre-Dame}}) ye una [[catedral]] de cultu [[Ilesia Católica|católicu]], sede de l'[[archidiócesis de París]], la capital de [[Francia|Francia.]]. Dedicada a [[María]], madre de [[Xesucristu]], ta asitiada na pequeña [[islla de la Cité]], arrodiada peles agües del [[Ríu Sena|ríu Sena.]]. Ye unu de los monumentos más populares de la capital francesa y unu de los edificios más señeros y antiguos de cuantos se construyeron n'estilu [[góticu]]. L'usu anovador de la [[bóveda de crucería]] y del [[arbotante]], los enormes y coloríos [[Rosetón|rosetones]] y el naturalismu y la bayura de decoración escultórica estrémenla de l'[[arquitectura románica]].
 
La so edificación empezóentamó nel añu [[1163]] y, parapa [[1260]], yá taba completada nel sola mayor parte, anque se terminóremató nel añu [[1345]] y modificósetuvo debien manerade frecuentemodificaciones a lo llargo de los sieglos siguientes. Mientres la [[década de 1790]], tres la [[Revolución Francesa|Revolución francesa]], Notre -Dame sufrió la profanación de parte de la so imagineríaimaxinería relixosa, que quedó estropiada o destruyida. La publicación de ''La nuesanuestra Señora de París'' por [[Victor Hugo]], sicasí, alicó l'interés popular por ella. [[Eugène Viollet--yLe-Duc]] encabezó un proyectuproyeutu de restauración qu'empezó en [[1845]] y enllargóse mientresduró un cuartu de sieglu. Coles mesmes, en [[1963]] #dar# en llimpiarllimpióse de sarriu la fachada y recuperóse #el so'l color orixinal. Ente [[1991]] y [[2000]] #llevarllevóse a cabu xunauna nueva campaña de llimpieza y restauración.
{{Otros usos|Incendio en la catedral de Notre Dame de París|el reciente incendio}} 
La '''catedral de La Nuestra Señora''' ({{Lang-fr|Cathédrale Notre-Dame}}) ye una [[catedral]] de cultu [[Ilesia Católica|católicu]], sede de l'archidiócesis de París, la capital de [[Francia|Francia.]] Dedicada a María, madre de Xesucristu, asitiada na pequeña islla de la Cité, arrodiada peles agües del [[Ríu Sena|ríu Sena.]] Ye unu de los monumentos más populares de la capital francesa.
 
El [[15 d'abril]] de [[2019]], l'edificiu sufrió daños significativos por causa d'una [[Quema de unala catedral de Notre-Dame de París|quema]]; el techu colapsó por completudafechu, l'aguya principal cayó y los rosetones quedaron estropiaos.
<nowiki>#</nowiki>Tratar d'unu de los edificios más señeros y antiguos de cuantos se construyeron n'estilu góticu. L'usu innovador de la bóveda de crucería y del arbotante, los enormes y coloríos [[Rosetón|rosetones]] y el naturalismu y la bayura de decoración escultórica #estremar de l'arquitectura románica.
 
== HestoriaHistoria ==
La so edificación empezó nel añu 1163 y, para 1260, yá taba completada nel so mayor parte, anque se terminó nel añu 1345 y modificóse de manera frecuente a lo llargo de los sieglos siguientes. Mientres la década de 1790, tres la [[Revolución Francesa|Revolución francesa]], Notre Dame sufrió la profanación de parte de la so imaginería relixosa, que quedó estropiada o destruyida. La publicación de ''La nuesa Señora de París'' por [[Victor Hugo]], sicasí, alicó l'interés popular por ella. Eugène Viollet--y-Duc encabezó un proyectu de restauración qu'empezó en 1845 y enllargóse mientres un cuartu de sieglu. Coles mesmes, en 1963 #dar# en llimpiar de sarriu la fachada y recuperóse #el so color orixinal. Ente 1991 y 2000 #llevar a cabu xuna nueva campaña de llimpieza y restauración.
 
El 15 d'abril de 2019, l'edificiu sufrió daños significativos por causa de una quema; el techu colapsó por completu, l'aguya principal cayó y los rosetones quedaron estropiaos.
 
== Hestoria ==
 
=== Contestu: transición del románicu al góticu ===