Diferencies ente revisiones de «Catedral de Notre-Dame de París»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{edificiu}}
La '''catedral de La Nuestra Señora''' ({{Lang-fr|Cathédrale Notre-Dame}}) ye una [[catedral]] de cultu [[Ilesia Católica|católicu]], sede de l'[[archidiócesis de París]], la capital de [[Francia]]. Dedicada a [[María (madre de Xesús)|María]], madre de [[Xesucristu]], ta asitiada na pequeña [[islla de la Cité]], arrodiada peles agües del [[Ríu Sena|ríu Sena]]. Ye unu de los monumentos más populares de la capital francesa y unu de los edificios más señeros y antiguos de cuantos se construyeron n'estilu [[góticu]]. L'usu anovador de la [[bóveda de crucería]] y del [[arbotante]], los enormes y coloríos [[Rosetón|rosetones]] y el naturalismu y la bayura de decoración escultórica estrémenla de l'[[arquitecturaarquiteutura románica]].
 
La so edificación entamó nel añu [[1163]] y, pa [[1260]], yá taba completada la mayor parte, anque se remató nel añu [[1345]] y tuvo bien de modificaciones a lo llargo de los sieglos siguientes. Mientres la [[década de 1790]], tres la [[Revolución Francesa|Revolución francesa]], Notre-Dame sufrió la profanación de parte de la so imaxinería relixosa, que quedó estropiada o destruyida. La publicación de ''La nuestra Señora de París'' por [[Victor Hugo]], sicasí, alicó l'interés popular por ella. [[Eugène Viollet-le-Duc]] encabezó un proyeutu de restauración qu'empezó en [[1845]] y duró un cuartu de sieglu. Coles mesmes, en [[1963]] llimpióse de sarriu la fachada y recuperóse'l color orixinal. Ente [[1991]] y [[2000]] llevóse a cabu una nueva campaña de llimpieza y restauración.
Llinia 40:
* [[1314]] — [[Jacques de Molay]] foi quemáu vivu na foguera frente a la catedral, entá en construcción.
* [[1429]] — Coronación d'[[Enrique VI d'Inglaterra]] mientres la [[guerra de los Cien Años]].
* [[1804]] — Coronación, el [[2 d'avientu]] de [[Napoleón Bonaparte]] como emperador de Francia y de la so muyer [[JosefinaXosefina de Beauharnais]] como emperatriz, en presencia del [[papa Píu VII]]. Por cuenta de esti eventu, el papa alzó a Notre-Dame a la categoría de basílica menor.
* [[1900]] — L'organista y compositor francés [[Louis Vierne]] gana la plaza d'organista titular tres una dura competición contra los quinientos meyores organistes de la so dómina.
* [[1909]] — Beatificación de [[Xuana d'Arcu]].
Llinia 64:
* Puerta del llau sur: ''Puerta de Santa Ana''.
 
Sobro les puertes de la fachada, atópase la Galería de los reis, formada por 28 estatues que representen a los reis de JudeaXudea ya Israel. Mientres la Revolución francesa, diches estatues fueron destruyíes nel so mayor parte por cuenta de que creíase que representaben a los [[Llista de monarques de Francia|reis de Francia]], polo que les estatues actuales son retruques de les orixinales, parte de les cualos pueden trate nel Muséu Cluny.
 
Les torres tienen 69 metros d'altor. La torre sur contien la famosa campana ''Emmanuel.'' Puede visitase, pasando pola Galería de les quimera (mitoloxía) quimeras.
Llinia 70:
=== Interior ===
[[Ficheru:Notre_Dame_Altar_July_2005.jpg|miniaturadeimagen|267x267px|Interior de la catedral escontra l'altar mayor.]]
L'interior de la catedral destaca pola so lluminosidá y ventanales, gracies a los amplios ventanales que se abren na cabecera, el claristorio, el triforio y les naves llaterales. Gran orixinalidá y audacia suponen les pilastres cilíndriques que dixebren los espacios de les naves. En contra de lo que se fixo dempués na mayoría d'edificios góticos, diseñóse a manera de columnes xigantes, ensin fexes o columnillascolumnilles adosaes. Les bóvedes y les tracerías de los ventanales amuesen diseños simples, como correspuende a la fase inicial del góticu en que fueron proxectaos. La decoración escultórica de capiteles, enjutas y demás espacios tamién respuende a la cencellez heredera de la tradición [[Císter|cisterciense]], y predominen nellos los elementos vexetales.
 
Na cabecera, destaca la monumental ''Piedá'', esculpida por Nicolas Coustou nel {{Sieglu|XVIII||s}} , y que preside la catedral dende'l centru del [[ábside]]. Arrodien a la estatua dos tales efixes del rei Luis XIII, obra de Guillaume Coustou, y [[Lluis XIV de Francia|Luis XIV]], por Antoine Coysevox. Dambos monarques apaecen arrodillados n'actitú de súplica, y arródien-yos ánxeles portando les ''Arma Christi''.
Llinia 95:
 
=== Lliteratura ===
Mientres el [[Romanticismu]], [[Victor Hugo|Víctor Hugo]], escribió, en 1831, la novela ''La nuesa SeñoraNotre-Dame de París.Paris''. Asitiando los acontecimientos na catedral mientres la [[Edá Media]], la hestoriahistoria trata de Quasimodo, que se namora d'una xitana de nome Esmeralda. La ilustración poética del monumentu abre puertes a un nuevu deséu de conocencia de l'arquitecturaarquiteutura del pasáu y, principalmente, de la catedral de Notre Dame de París.{{Cita|Y la catedral no era sólo su compañera, era el universo; mejor dicho, era la Naturaleza en sí misma. Él nunca soñó que había otros setos que las vidrieras en continua floración; otra sombra que la del follaje de piedra siempre en ciernes, lleno de pájaros en los matorrales de los capiteles sajones; otras montañas que las colosales torres de la iglesia; u otros océanos que París rugiendo bajo sus pies.|Víctor Hugo, ''Nuestra Señora de París'', 1831.}}
 
== Ver tamién ==