Diferencies ente revisiones de «Henry Kissinger»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Hestoria +Historia )
Llinia 16:
Igualmente nel [[2001]], Kissinger foi llamáu pol gabinete de [[George W. Bush]] pa liderar un comité de crisis internacional por causa de los ataques del [[11-S]] según por qu'al traviés de la so firma emprestara asesoría [[Diplomacia|diplomática]] y [[política]] al gobiernu, sicasí Kissinger retiróse pocu dempués d'esti proyeutu.
 
Henry Kissinger ye por enforma una de les figures [[polítiques]] y de la [[diplomacia]] más memorables y estraordinaries de la [[HestoriaHistoria de los Estaos Xuníos]], tantu como revesosa. Magar los sos méritos na política internacional son estraordinarios (apertura de relaciones cola [[XRSS]], [[República Popular China|China]], ente otros), la so negativa a devolver el [[Premiu Nobel de la Paz]] que recibió gracies al altu al fueu qu'hubo na [[Guerra de Vietnam]] y que darréu se rompió, según les decenes d'acusaciones de collaborar ya inclusive promover réximes dictatoriales y acciones terroristes en distintos partes del mundu, que perxudicaron sociedaes enteres y comentieron severes violaciones a los [[Derechos Humanos]], causaron que la so persona fuera duramente criticada dende numberoses entidaes tantu como por personalidaes de la política o intelectuales, siendo dalgunos de los más conocíos el xuez español [[Baltasar Garzón]], asesor del [[Corte Internacional de Justicia|Tribunal de la Faya]], quien intentó fallidamente procesalo por violaciones a los Derechos Humanos, y el periodista y escritor [[Christopher Hitchens]], autor del [[best-seller]] ''Xuiciu a Kissinger''.
 
Henry Kissinger tamién recibió crítiques por ser unu de los miembros fundadores ya inda activu, del polémicu [[Grupu Bilderberg]], entidá non gubernamental, na que s'axunten delles de les persones más poderoses ya influyentes de too el mundu, incluyendo [[monarquía|monarques]], [[aristócrates]], [[políticos]], [[empresarios]] y magnates.<ref>[http://www.elmundo.es/elmundo/2011/06/15/internacional/1308118564.html El criminal de guerra con suerte] Non yá nun pagó polos sos crímenes, sinón que sigue recoyendo los beneficios del so "experimees/search?source=ig&hl=ye&rlz=&q=flag&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=#pq=pole rag&hl=ye&cp=5&gs_id=m&xhr=t&q=pouring&pf=p&sclient=psy&source=hp&pbx=1&oq=pouri&aq=0&aqi=g5&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=1b2895f0d8eee3aa&biw=1680&bih=876ntada carrera diplomática". La so consultoría, Kissinger Associates, xenera millones de dólares de beneficios aconseyando a grandes multinacionales y gobiernos sobre cómo operar nel estranxeru. David Jiménez en ''[[El Mundo (España)]]'', 16/06/2011</ref>
Llinia 113:
La campaña de bombardéu contribuyó al caos de la [[Guerra Civil de Camboya]], que incapacitó a les fuercies del dictador [[lon Nol]] pa retener estranxeros. Amás sofitó, la insurxencia de los [[Jemeres coloraos]], que buscaron derrocar a dichu dictador en [[1975]]. Documentos descubiertos nos archivos [[soviéticos]] dempués de [[1991]] revelen que la invasión del [[Norte Vietnamita]] de [[Camboya]] en [[1970]], foi llanzada a pidimientu esplícitu de los [[Jemeres Coloraos]] y negociada por [[Pol Pot]] xuntu col so segundu al mandu, [[Nuon Chea]]. El bombardéu estauxunidense de Camboya causó la muerte d'unos 40&nbsp;000 combatientes y civiles.
 
El biógrafu de [[Pol Pot]] y reconocíu historiador, especializáu na [[HestoriaHistoria de Camboya]], David P. Chandler, afirma:
 
{{cita|los bombardeos tuvieron l'efeutu que los estauxunidenses esperaben, pos rompieron el cercu comunista de Phnom Penh.<ref>Esti párrafu apaez nel llibru ''Les 48 lleis del Poder'', de Robert Greene. Esta afirmación, apaez na publicación de David P. Chandler sobre'l líder comunista Pol Pot, denomada ''Confidential leadership documents from Democratic Kampuchea 1976-1977''</ref>}}