Diferencies ente revisiones de «Inxeniería de montes»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Coloraes +Rojas)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Hestoria +Historia )
Llinia 17:
Col intre del tiempu, l'oficiu foise perfilando escontra'l desenvolvimientu y optimización del ámbitu forestal: [[silvicultura]], aprovechamientu, ellaboración y tresformamientu de productos forestales, infraestructures específiques, etc. La disciplina que cubre la Inxeniería de montes ye conocida tamién como '''inxeniería forestal''', tantu en [[Iberoamérica]] como en munchos otros llugares de fala non hispana.
 
== HestoriaHistoria de la Inxeniería de Montes ==
=== Los Entamos ===
Yá na Edá Media, cola guerra de Reconquistar y el llendo de millones d'oveyes y cabres, (privilexos de la mesta) según el fueu provocáu por guerreros, pastores y llabradores y la puxanza que va tomando la Marina con enorme demanda de madera, sumió gran cantidá d'arboláu favoreciendo que se produxeren intentos de proteición del monte, tantu na llexislación real como local (fueros, cartes puebles, etc.).
Llinia 31:
Tres el fallíu intentu, paez ser qu'Antonio Sandalio d'Arias foi'l que tuvo la idea d'unviar a Alemaña a discípulos sos con cuenta de se formaren na nueva ciencia de la Dasonomía, na Escuela de Tharandt. Los escoyíos fueron Agustín de Pascual y [[Esteban Boutelou|Esteban Botelou]]. Dambos tornaron en 1845, y al añu siguiente foi promulgáu'l Real Decretu pol que se creaba definitivamente la Escuela de Montes el 18 de payares de 1846, empezando a funcionar el 2 de xineru de 1848. Los aspeutos técnicos de puesta en marcha y organización, deber a Bernardo de la Torre Rojas (1792-1870), xurista, militar y primer direutor de la Escuela, qu'al pie de Agustín Pascual encargar de redactar el Reglamentu Orgánicu de la Escuela.
 
El profesoráu de la Escuela Especial d'Inxenieros de Montes nel momentu de la so creación taba formada por Agistón Pascual, profesor de Dasonomía; INndalecio Mateo, profesor de Matemátiques; Pedro Bravo, profesor de Topografía, y Luis Galfan, profesor d'HestoriaHistoria Natural, sustituyíu ésti por Miguel Bosch y Julia en 1850. En 1851, Pascual, Mateo, Bravo y Bosch recibieron el títulu d'inxenieros de Montes, actu que foi conocíu col nome de "Consagración de los Obispos". El so nomamientu obedecía a la necesidá de que pudieren esaminar oficialmente al alumnáu de la Escuela. En 1852 salió la primer promoción d'inxenieros de Montes de la Escuela de Villaviciosa de Odón.
 
En 1853 foi creáu por Real Orde'l Cuerpu d'Inxenieros de Montes, y el 17 de marzu de 1854, un Real Decretu entamaba'l Cuerpu, que quedaba constituyíu por trés inxenieros xefes, 12 inxenieros primeros y 30 inxenieros segundos, con un total de 45 miembros.