Diferencies ente revisiones de «Catón el Vieyu»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Hestoria +Historia )
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-repartida d +repartu d)
Llinia 122:
== Censura ==
[[Archivu:Escipión africano.JPG|thumb|200px|Bustu d'un sacerdote de Isis atopáu nes escavaciones de la Villa de los Papiros (Herculano) que s'identificó tradicionalmente con Escipión l'Africanu. Muséu Nacional de Nápoles.<ref>[http://cir.campania.beniculturali.it/museoarcheologiconazionale/itinerari-tematici/galleria-di-immagini/RA372 Scipione]. Muséu Archeologico Nazionale di Napoli.</ref>]]
Catón foi escoyíu [[Censor romanu|censor]] nel añu 184 e.C. al pie de el so antiguu patrón [[Lucio Valerio Flacu (cónsul 195 e.C.)|Lucio Valerio Flacu]]. Con una firme reputación como soldáu, Catón prefirió sirvir al Estáu nel so llar, escrutando la conducta de los candidatos a honores públicos y de los xenerales nel campu de batalla. Anque nun s'implicara personalmente na persecución de los [[Escipiones]] ([[Escipión l'Africanu]] y [[Lucio Cornelio Escipión Asiáticu]]) por corrupción, sí que foi la so voluntá la qu'animó l'ataque políticu contra ellos. Escipión foi absueltu por aclamación, en refugando defendese de les sos acusaciones. A pesar d'ello, l'escándalu de les acusaciones acabó cola vida pública del Africanu, quien hubo de retirase a la so villa de [[Liternum]]. La enemistá de Catón con Escipión remontar a la campaña d'África, cuando s'enfrentó con ésti pol so espilfarru na repartidarepartu del botín ente les tropes y pol luxu y l'estravagancia de que Escipión faía gala.
 
Sicasí, Catón tenía ente manos una xera entá más seria, yá que s'oponía a la espansión de la nueva cultura helénica qu'amenaciaba con destruyir l'aspra simplicidá de la manera de vida romanu. Consideraba esta resistencia a la invasión cultural como la so misión especial. Catón esibía esta determinación con más firmeza na so [[Censor romanu|censura]], razón pola que sería moteyáu «el Censor», nome pol que se-y conoz güei de forma más común. Revisó con una severidá inusitada les llistes de senadores y caballeros, espulsando del so orde social a aquellos a los que consideraba que nun yeren merecedores del mesmu, yá fora por motivos morales o pola ambición d'estos. La espulsión de [[Lucio Quincio Flaminino]] por crueldá foi un exemplu de la so ríxida manera d'entender la xusticia.