Diferencies ente revisiones de «Reinu de Gwynedd»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo apostrofación
Llinia 169:
[[Hywel ab Owain Gwynedd]] asocedió al so padre en [[1170]] y darréu españó una guerra civil ente los pro-[[irlanda|irlandeses]] partidarios de Hywel y una coalición anti-irlandesa encabezada por [[Iorwerth Drwyndwn]] y [[Cristin ferch Goronwy ab Owain]], vilba de Owain. Pocos meses dempués de la socesión, Hywel morrió na [[batalla de Pentraeth]] en [[1171]]. Iorwerth resultó gravemente mancáu y quedó fora de la llucha (morrería en [[1174]]), dexando a [[Dafydd ab Owain Gwynedd|Dafydd]] como principal líder de la facción vencedora, que se partiría Gwynedd.
 
En [[1175]] Dafydd convertir en señor de too Gwynedd n'esaniciando a los sos otros rivales y encarcelar al so hermanu Rhodri. Trató de fortalecer la so posición llegando a un alcuerdu con [[Enrique II d'Inglaterra|Enrique II]]. Alcordóse'l matrimoniu de Dafydd con Emma de d'Anjou, mediu hermana del rei inglés, anque nun se concedió a Dafydd reconocencia de la so posición nel norte. Según el [[Brut y Tywysogion]], esto foi fechu pa pacificar la situación, pero antes de 1176, Rhodri escapó de la so cautiverio y espulsó a Daffyd de Anglesey. Los hermanos decidieron partise Gwynedd, correspondiendo a Dafydd el territoriu ente'l Conwy y el Dee, conocíu como [[Gwynedd Is Conwy]], ente que Anglesey y [[Gwynedd Uwch Conwy]] quedaben en poder de Rhodri. A partir d'esi momentu, Dafydd permaneció tranquil nel so reinu lo que foi vistu como una cualidá polos sos contemporaneos como [[Giraldus Cambrensis]].
 
Rhodri s'envueltu en continues disputes internes poles que foi espulsáu en delles ocasiones del tronu ente [[1190]] y [[1194]].