Diferencies ente revisiones de «Arquiteutura del Renacimientu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo prefixu: -"logia" -"loxa"
Llinia 212:
Nun foi hasta bien entráu'l sieglu XVII cuando s'impunxeron les formes clásiques, fundamentalmente a partir de la obra de [[Iñigo Jones]] (1573-1652), qu'estudiara en [[Italia]] y habíase vistu influyíu por [[Andrea Palladio|Palladio]]. De vuelta n'Inglaterra, Jones diseñó edificios como la ''Queen's House'' de [[Greenwich (Londres)|Greenwich]] (1616) y la Casa de la Llacuada del [[Palaciu de Whitehall]] (1619). Estes construcciones de llinies sencielles y simetría fueron revolucionaries nun país onde entá se diseñaben edificios con ventanes partíes, almohadillado y torrecillas.
 
''[[Hatfield House]]'' foi mandada a construyir na so totalidá por [[Robert Cecil]], primer conde de Salisbury, ente 1607 y 1611, y ye l'exemplu perfectu de l'arquiteutura de transición ente l'estilu Tudor y la Renacencia. L'edificiu conxuga una nala Tudor, con ventanales con parteluz y teyáu almenado y dos ales claramente influyida poles fachaes de los ''[[palazzo|palazzi]]'' italianos. La so fachada central, originariamente en forma de [[logialoxa (arquiteutura)|logialoxa]] abierta, fuera atribuyida a Iñigo Jones, anque l'antoxana central d'estilu xacobín, fai probablemente falsa esta atribución. Dientro, la ellaborada escalera tallada amuesa la influyencia italiana na ornamentación inglesa.
 
La obra de Jones foi siguida, yá dientro del [[clasicismu]] de dómina [[Arquiteutura barroca|barroca]], por maestros como [[Christopher Wren]] col so diseñu de la [[Catedral de San Pablo de Londres]] y de munchos edificios públicos ya ilesies londinenses que se construyeron tres el [[Gran Quema de Londres]] de 1666. La devastación de la ciudá foi una oportunidá única pa una nueva xeneración d'arquiteutos siguidores de l'arquiteutura clásica, que construyeron a una escala cimera a la que nunca probablemente se construyó nuna ciudá.