Diferencies ente revisiones de «Gibran Jalil Gibran»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
m Iguo testu: -"contemporaneo" -"contemporáneo"
Llinia 3:
 
== Treslliteración del nome ==
La ortografía del so nome más conocida vien de la trescripción [[idioma inglés|inglesa]] del orixinal árabe: '''Kahlil Gibran'''. La treslliteración emplegada usualmente en n'[[idioma español|español]] ye '''Yibrán Jalil Yibrán''' o '''Yubrán Jalil Yubrán''' y '''Gibran Jalil Gibran'''. La so madre yera d'apellíu Rahme a los efectos lo correcto fuera llama-y: Gibran Kahlil Gibran Rahme.
 
== Biografía ==
Nació en [[1883]] na aldega [[El Líbanu|llibanesa]] de [[Bisharri]], nel senu d'una humilde familia [[maronita]]. Tocantes a la so primer educación escolar, ésta empieza na Escuela elemental de Bisarri. El segundu de cuatro hermanos: Boustros, Marianna y Sultana, vivió con ellos hasta los 11 años, cuando gran parte de la so familia emigra a [[Estaos Xuníos]] en busca de nueves oportunidaes pa trabayar y vivir. Antes d'esi viaxe, apriende d'otres persones, ente elles el so güelu maternu, de la conocencia del arte y del saber universal, que fueron base pa la lliteratura y la pintura, yá dende pequeñu revélase como artista, tantu nel planu lliterariu como nel pictóricu.
 
Establecer cola so familia en [[Boston]], Massachusetts; col tiempu aprendió y cultivó con devoción el l'[[idioma inglés|inglés]], llingua que fadría famoses les sos noveles, anque nun escaeció'l [[Llingua árabe|árabe]], que perfeccionó tres el so regresu a [[El Líbanu]] en 1898 hasta 1902. En [[Beirut]] frecuentaba'l centru relixosu maronita y nacional, Bayt al- Hikma. Aprendió francés y empezó a forxase un estilu lliterariu sutil, elegante y finu. Mientres esa estancia nel so país natal, destaca pola so habilidá nel dibuxu y naz nél la idea d'escribir un llibru, ''[[El Profeta (obra)|El Profeta]]'', que col tiempu sería la so obra cume. Volvió a Boston y empezó a publicar n'árabe obres que ponen de manifiestu'l so peculiar estilu. La so habilidá pol dibuxu y la pintura llevar a crear obres tan importantes que s'esibieron en delles partes del mundu y llegaron a comparase con trabayos de [[Auguste Rodin]] o [[William Blake]].<ref>1. Prose Poems by Kahlil Gibran. Alfred. A. Knopf. New York, 1971</ref>
 
Deseosu d'ampliar estilos cola a París en 1904, ellí instálase en [[Vaugirard]] hasta 1910. Conoz y vive l'ambiente cultural y artístico del [[París]] de la dómina. En 1910 vuelve de nuevu a Boston. Funda en 1911 una especie d'agrupación políticu-social que se propón lluchar en contra de la tiranía y la opresión n'Oriente. Treslladar a la ciudá de [[Nueva York]]. En 1912 ye publicáu'l llibru ''Les Nales Rotes'' qu'empezara en 1906. Los sos primeros testos publicar na revista llibanesa "Al-Manarah", una publicación fundada por el mesmu Gibrán, xunto a [[Youssef Howayek]]. Empecipia tamién nesa dómina una serie de viaxes per Europa que van arriquecer el so bagaxe cultural.
Llinia 18:
== Aspeutos lliterarios ==
=== Estilu y temes recurrentes ===
Gibran foi un gran almirador del poeta [[Francis Marrash]], que la so obra estudiara en [[Beirut]]. Según el l'[[Orientalismu|orientalista]] Shmuel Moreh, la mesma obra de Gibran tien reminiscencies del estilu de Marrash, munches de les sos idees y dacuando inclusive la estructura de dalgunos de los sos llibros. Pa Suheil Bushrui y Joe Jenkins, el conceutu d'amor universalsobremanera, dexó una “fonda impresión” en Gibran. La poesía del nuesu autor suel utilizar un llinguaxe formal y términos espirituales, como revela unu de los sos poemes: “Pero qu'haya espacios na so unidá y que los vientos de los cielos baillen ente ustedes. Amar los unos a los otros, pero nun formen un venceyu d'amor: que sía un mar en movimientu ente les veres de les sos almes”.
 
Munchos de los escritos de Gibran toquen el cristianismu, especialmente en cuanto al amor espiritual. Pero'l so misticismu ye una converxencia de delles influencies distintes: el cristianismu, l'islam, el xudaísmu y la teosofía. Escribe: “Ustedes son los mios hermanos y los amu. Los amu cuando se postren nes sos mezquites, se arrodillan nes sos ilesies y oren nes sos sinagogues. Ustedes y yo somos fíos d'una sola fe: l'Espíritu”.
Llinia 134:
 
== Bibliografía ==
* MARTÍNEZ MONTÁVEZ, P., ''Poesía árabe contemporaneacontemporánea,'' Madrid, CantArabia, 1958.
* VERNET, J., ''Lliteratura árabe'', Barcelona, Cantil, 1968.
* MARTÍNEZ MARTÍN, L., ''Antoloxía de la poesía árabe contemporaneacontemporánea'', Madrid, Espasa-Calpe, 1972.
* ''Xornaes de lliteratura árabe moderna y contemporaneacontemporánea'', Departamentu d'estudios árabes ya islámicos y estudios orientales, Universidá Autónoma de Madrid, 1991.
* MARTÍNEZ LILLO, R., ''Cuatro autor de la lliga lliteraria”,''Madrid, CantArabia, 1994.