Diferencies ente revisiones de «Provincia de Soria»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"contemporaneo" -"contemporáneo"
Llinia 41:
Casi toles actividaes económiques de la [[Edá Media]] soriana xiraben en redol a la llana. Cabecera de delles cañaes reales, Soria controlaba'l esquileo branizu de los sos fataos y l'unviada del preciáu vellón escontra Burgos y los puertos del norte de la península Ibérica. En 1492, el decretu d'espulsión de los xudíos, traxo la decadencia económico y social de Soria. Cola unión de los reinos d'Aragón y [[Castiella (dixebra)|Castiella]], la provincia dexó de ser un enclave estratéxicu. Esta situación enllargar mientres la [[Edá Moderna]], na que'l cayente de la rentabilidá de la ganadería punxo a la provincia nuna coxuntura de deterioru económicu y demográficu.
 
La [[Edá ContemporaneaContemporánea]] tuvo marcada polos continuos conflictos bélicos nos que participó la nación española, que siguieron amenorgando la potencia económica de la provincia. La provincia de Soria pasó de tener casi dos millones d'oveyes nel [[sieglu XVIII]], a mediu millón en 1832.
 
Dende la dómina bajomedieval, y casi ensin cambeos hasta [[1833]], la metá de les actuales provincies de [[Guadalajara|Guadalaxara]] (señoríu de Molina) y de [[La Rioxa]] (Cameros), pertenecíen a la provincia de Soria. En 1833 fueron segregaos, y como compensación parcial, dellos pueblos estremeros de la provincia de Burgos, y dellos pueblos de la contorna segoviana de Ayllón, pasaron a pertenecer a Soria.