Diferencies ente revisiones de «Audiollibru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Ortografía habitual na wiki
m Preferencies llingüístiques
Llinia 6:
# Anque les grabaciones sonores non musicales son anteriores a l'apaición d'Internet y munches d'elles deben la so nacencia a los rellatos grabaos pa la radio o inclusive'l [[fonógrafu]], foi la sociedá multimedia la que popularizó'l so usu.
# A lo llargo de la historia del llibru les innovaciones teunolóxiques dexaron ameyorar la calidá de caltenimientu de los testos y l'accesu a la información, ameyorando tamién la manexabilidá y el costu de producción. Pue asegurase que'l formatu ''códice'' (llibru) tien, inda, una llarga vida, tantu pa los que precisen d'una llectura secuencial como p'aquellos pa los que'l llibru significa non yá un oxetu fermosu, sinón tamién el soporte d'información: noveles, ensayos, biografíes, filosofía, historia, historietes illustraes o llibros d'arte.
# Les señales xestuales foron la primer forma d'espresar y tresmitir mensaxes. La palabrapallabra falada ye la manera más antigua de cuntar histories. Per aciu de fórmules de valor mnemotécnicu estructurábense narraciones, que pasaben de xeneración en xeneración como heriedu cultural pervaloratible de los más estremaos grupos humanos. Este regles mnemotécniques ayudaben tanto a la memorización como al espardimientu de los rellatos. Ye'l casu de los poemes homéricos, que merecieron estudios valoratibles sobre'l particular. Posiblemente, gran parte de les tradiciones y lleendes tuvieron un entamu asemeyáu. Esta tresmisión oral tenía l'inconveniente de los «ruíos» que deformaben el mensaxe. La mayoría de les vegaes yera'l narrador (rapsoda, aeda, xuglar) el qu'en función de los sos intereses la deformaba d'una o otra forma.
# A finales de [[1971]] empezó a desenvolvese lo que güei se denoma llibru dixital o electrónicu. Michael Hart foi l'impulsor del Proyeutu Gutemberg, que consistía na creación d'una biblioteca dixital totalmente gratis, onde podíen atopase obres d'autores como [[William Shakespeare|Shakespeare]], [[Edgar Allan Poe|Poe]] y [[Dante Alighieri|Dante]] ente otros, toes elles de [[dominiu públicu]].
L'escritor colombianu David Sánchez Juliao grabó en 1975 una serie de cuentos, que con premios tales como'l Discu d'Oru y el Discu de Platín popularizaron el formatu.