Diferencies ente revisiones de «Cheroqui»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- aprosim + aproxim)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 21:
Lideraos pol Xefe Dragging Canoe, los [[Chickamauga]] fixeron aliances colos [[Shawnee]] y atacaron por sorpresa asentamientos de colonos. Otros líderes cheroquis que vivieron n'Arkansas fueron ''The Bowl'', ''Sequoyah'', ''Spring Frog'' y ''The Dutch''.
 
A finales de [[1820]], el Territoriu d'Arkansas tenía entamáu l'anexón del suelu cheroqui d'Arkansas. Una delegación de los cheroquis d'Arkansas dirixéronse a [[Washington, D.C.]], y fueron forzaos a roblar un tratáu de desocupación de la Reserva. Estos teníen dos opciones: cooperar col gobiernu de los Estaos Xuníos y treslladase al Territoriu Indiu (darréu Oklahoma), o desafiar al gobiernu estauxunidense, refugando l'área de la Reserva d'Arkansas. Alredor de [[1828]], la tribu estrémase, unos diendo al Territoriu Indiu y otros desobedecen al gobiernu, quedándose na Reserva d'Arkansas. Los que se quedaron na Reserva primieron al Gobiernu dende principios del [[1900]] pa ser consideraos una tribu federal Chéroqui. El Gobiernu estauxunidense ignoró la so solicitú.
 
Una vegada que los cheroquis algamaron el Territoriu Indiu (agora [[Oklahoma]]), la tensión xubió y la suspensión de la Delda de Sangre Chéroqui foi ignorada. El [[22 de xunu]] de [[1839]], dempués del aplazamientu d'una asamblea tribal, dellos destacaos firmantes del ''Treaty of New Echota'' fueron asesinaos, incluyendo al redactor de la Delda de Sangre, el comandante Ridge, con John Ridge y Elias Boudinot. Esto provocó 15 años de guerra civil ente cheroquis. Unu de los insignes supervivientes foi Stand Watie, qu'aportó a xeneral confederáu mientres la [[Guerra de Secesión]]. Los cheroquis fueron una de los Cinco Tribus Civilizaes”, que peracabó trataos y fueron reconocíos polos [[Estaos Confederaos d'América]].
[[Archivu:Great seal of the cherokee nation.svg|left|125px]]
En [[1848]], un grupu de cheroquis partió nuna espedición escontra [[California]] buscando tierres pa nuevos asentamientos. La espedición siguió'l [[Ríu Arkansas]] contra corriente a los [[Montes Predresos]] nel [[Coloráu]] actual, depués siguieron pola base de los montes escontra'l norte nel Wyoming actual, enantes de dar la vuelta escontra l'oeste. La ruta conocióse como la Sienda Chéroqui. El grupu, qu'entamó la prospección d'oru en California, tornó de nuevu pola mesma ruta al añu siguiente, alvirtiendo sedimentos d'oru nos subafluentes de ''South Platte''. L'afayu pasó inalvertíu mientres una década, pero col tiempu aportó a unu de los principales recursos na [[Fiebre del oru]] de Colorado de [[1859]].
Llinia 29:
Otros cheroquis na zona occidental de [[Carolina del Norte]] sirvieron como parte de la ''Thomas' Legion'', una unidá d'aprosimao 1.100 homes, tanto cheroquis como d'orixe blancu, lluchando principalmente en [[Virxinia (Estaos Xuníos)|Virxinia]], onde'l so historial combatiendo yera escepcional. La ''Thomas' Legion'' foi la postrera de les unidaes Confederaes en rindise en Carolina del Norte, en [[Waynesville]], el [[9 de mayu]] de [[1865]].
 
El ''Dawes Act'' de [[1887]] anuló los asentamientos agrícoles de les sos tierres. So la ''Curtis Act'' de 1898, tribunales y sistemes gubernamentales cheroquis fueron suprimíos pol gobiernu federal estauxunidense. Estes y otres acciones fueron escurríes p'acabar cola soberanía tribal y preparar el terrén pa la incorporación d'Oklahoma como estáu en [[1907]]. El gobiernu Federal designó a xefes de la Nación Chéroqui, de cutiu col tiempu xustu pa roblar solamente los trataos. Sicasí, la Nación Cheroqui reconoció la necesidá de lideralgu y una convención xeneral foi convocada en [[1938]] pa escoyer a un Xefe. Ellos escoyeríen a J. B. Milam como líder principal, y como xestu de bona voluntá [[Franklin Delano Roosevelt]] confirmó la eleición en [[1941]].
 
W. W. Keeler foi designáu xefe en [[1949]], pero como'l Gobiernu Federal adoptó la política d'[[autodeterminación]], la Nación Chéroqui foi capaz de reconstruyir el so gobiernu y W. W. Keeler foi escoyíu xefe pol pueblu, per aciu d'un Actu del Congresu robláu pol [[Richard Nixon|Presidente Nixon]]. Keeler, el que yera tamién el Presidente de Phillips Petroleum foi asocedíu por Ross Swimmer, Wilma Mankiller, Joe Byrd y Chad Smith que ye anguaño'l xefe de la Nación ([[2005]]).
Llinia 43:
== Nación Cheroki d'Oklahoma ==
 
Mientres el periodu [[1898]]-[[1906]], el gobiernu federal de los [[Estaos Xuníos]] terminó la nación chéroki pa facilitar la incorporación de "territoriu indíxena" nel estáu d'Oklahoma. Mientres [[1906]]-[[1975]], la estructura y función del gobiernu de la nación chéroki nun taben bien definíes, pero mientres el periodu [[1975]]-[[1976]], la tribu escribió una constitución como la ''nación chéroki d'Oklahoma'', y foi reconocida pol gobiernu federal. En [[1999]], la nación chéroki d'Oklahoma fixo dellos cambeos o agregos a la so constitución, unu d'ellos la eliminación de la palabrapallabra "Oklahoma", dexando'l nome en "la nación chéroki".
 
== Ver tamién ==