Diferencies ente revisiones de «Góspel»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-EE. UU. +EE. XX.)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 15:
La '''música góspel''', '''música espiritual''' o '''música evanxélica''', na so definición más restrictiva, ye la música relixosa que surdió de les ilesies afroamericanas nel [[sieglu XVIII]] y que se fixo bien popular mientres la década de [[1930]]. Más xeneralmente, suel incluyise tamién la música relixosa compuesta y cantada por cantantes cristianos suriegos, independientemente de la so etnia.
 
La música góspel, a diferencia de los himnos cristianos, ye de calter llixeru tocantes a música. La palabrapallabra gospel derivar del vocablu anglosaxón ''' godspel ''' (lit. "palabrapallabra de Dios), que emplégase pa referise a los [[evangelio|evangelio]]. A esta forma de cantar denominar d'esta forma debíu que yera un cantar [[evanxeliu|evanxélicu]] pa convidar a les persones escontra Dios. Les lletres suelen reflexar los valores de la vida [[cristianismu|cristiana]].
 
La fuerte división ente blancos y afrodescendientes en [[EE. XX.]], especialmente ente ilesies de blancos y les de afrodescendientes, caltuvo dixebraes dambes cañes del góspel, anque esta separación nunca foi absoluta (dambes parten de los himnos [[metodismu|metodistes]] y los artistes d'una tradición canten dacuando cantares de la otra), y dicha separación menguó llixeramente nel postreru mediu sieglu.
Llinia 39:
Amás de l'alcordanza de los héroes de la [[Biblia]], los espirituales negros sirven por que los esclavos comunicar en clave y burllen la vixilancia del amu. Tamién recueyen aspeutos de la dómina como'l «[[ferrocarril soterrañu]]», nome con que se describe la cadena d'ayudantes clandestinos que con pisos francos y documentos falsificados favorecen la fuxida de los esclavos de los plantíos d'algodón a les ciudaes norteñas y llibres. Temes como «Calten encendida la llámpara» (señal qu'indicaba una casa segura), y el pulsu implacable de la percusión que fai ecu del ruiu del tren.
 
Los espirituales negros evolucionen en música gospel puramente falando, cola incorporación d'una instrumentación y harmonización más sofisticaes. La música yá nun se llinda a temes modales y pentatónicos, anque los raigaños africanos siguen notándose. Agora la tradición oral centrar na persona de Xesucristo. La palabrapallabra gospel derivar del vocablu anglosaxón godspell, que significa «palabrapallabra bona», traduciendo'l términu bíblicu griegu '''[[evanxeliu|euangelion]]''', «bona noticia». Los esclavos consideren que la meyor noticia de toes ye l'evanxeliu de la salvación en Xesucristo. Magar los amos arrobinen la fe pa caltener a les mases atarascaes, munchos de los que componen eses mases agora ven en Jesús el mayor de tolos héroes antiguos, y canten del so amor, el so poder, el so sufrimientu, y la so cruz.
 
== Xéneros ==