Diferencies ente revisiones de «Guerra de guerrilles»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Hestoria +Historia )
m Correición de nomes propios
Llinia 36:
* Mientres tol sieglu XIX, los movimientos nacionalistes, como'l de [[Garibaldi]], la resistencia postunitaria de [[Carmine Crocco]] n'[[Italia]] o la guerra d'independencia de los griegos mientres la dominación turca, basar en lluches de grupos civiles armaos.
* La llucha independentista n'[[Estaos Xuníos]] foi acompañada por guerrilles que sosprendíen a les tropes ingleses n'emboscaes.
* Tanto los exércitos [[patriotes]] como [[Exércitu Realista n'América|realistes]] recurrieron a la táctica de guerra de guerrilles mientres la [[Guerra d'Independencia Hispanoamericana]]. Los principales focos de les guerrilles independentistes fueron [[Nueva España]], [[Venezuela]], [[Colombia]], [[Alto Perú]], [[noroeste arxentín]] y el [[La Frontera (Chile)|centrosur chilenu]]. A mediaos del sieglu XIX, la guerra de guerrilles tamién foi usada poles tropes mexicanes republicanes al mandu del presidente [[BenituBenito Juárez]] mientres la [[Segunda Intervención Francesa en Méxicu]] (1861-1867), que llucharon contra'l invasores franceses sofitaos pol grupu conservador, a los cualos llograron ganar y espulsar de territoriu mexicanu.
* El patriota [[República Dominicana|dominicanu]] [[Matías Ramón Esmornia]], que contribuyó de manera significativa como estratega mientres la [[Guerra de la Independencia Dominicana]] contra la ocupación haitiana, siendo Ministru de la Guerra ellaboró'l '''Manual de Guerra de Guerrilles''' dáu a conocer el [[26 de xineru]] de [[1864]].
* En [[Cuba]], el Mayor Xeneral [[Ignacio Agramonte]] realizó un apurra en cuanto al emplegu de la [[caballería]] na guerra de guerrilles por aciu cargues fulminantes al [[machete]] mientres la [[Guerra de la Independencia de Cuba]].