Diferencies ente revisiones de «Metanol»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"erru" +"error"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 49:
== Historia ==
Foi utilizáu nel procesu de [[embalsamamientu]], pero los antiguos exipcios utilizaron un amiestu de sustances, incluyendo metanol, que llograben por aciu la [[pirólisis]] de la madera. Sicasí, en 1661 [[Robert Boyle]], aislló'l metanol puru, cuando lo produció al traviés de la destilación de madera de [[Buxus|boxe]]. Más tarde aportó a conocíu como'l ''espíritu piroxílico''. En 1834, los químicos franceses [[Jean-Baptiste Dumas]] y [[Eugene Peligot]] determinaron el so [[composición elemental]].
Ellos tamién introducieron la palabrapallabra [[metileno]] na [[química orgánica]], formada a partir de la palabrapallabra griega methy= "vieno" + hȳlē = madera (grupu d'árboles). La intención yera que significara «alcohol preparáu a partir de madera», pero tien errores de llingua griega: úsase mal la palabrapallabra "madera", y un orde erróneu de les pallabres por cuenta de la influencia del idioma francés. El términu "metilu" foi creáu alredor de 1840 por abreviatura de metileno, y dempués foi utilizáu pa describir l'alcohol metílico; espresión que la Conferencia Internacional sobre Nomenclatura Química amenorgó a «metanol» en 1892.
 
En 1923 los químicos alemanes [[Alwin Mittasch]] y [[Pier Mathias]], que trabayen para [[BASF]], desenvuelven un mediu pa convertir un gas de síntesis (un amiestu de [[monóxidu de carbonu]], [[dióxidu de carbonu]] y [[hidróxenu]]) en metanol. La patente foi presentada'l 12 de xineru 1926 (referencia non. 1569775). Esti procesu utiliza un [[Catálisis|catalizador]] de [[óxidu de cromu]] y [[manganesu]], y rique de presiones desaxeradamente elevaes que van dende 50 hasta 220 atm y temperatures d'hasta 450 °C. La producción moderna de metanol ye más eficiente: utilícense catalizadores (comúnmente [[cobre]]) capaces de funcionar a presiones más baxes. El metanol modernu de baxa presión (LPM) foi desenvueltu por ICI a finales de 1960 cola teunoloxía anguaño propiedá de Johnson Matthey, que ye un licenciante líder de teunoloxía de metanol.