Diferencies ente revisiones de «Neofala»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
La '''neolengua''', '''nuevalengua''' o '''nuevahabla''' (''Newspeak'' n'[[idioma inglés|inglés]]) ye una [[llingua artística]] qu'apaez na novela ''[[1984 (novela)|1984]]'', de [[George Orwell]].
 
A la fin d'esta novela apaez un apéndiz tituláu ''Los principios de la neolengua'' onde s'espliquen los principios básicos de la mesma. La neolengua nun ye más qu'una versión desaxeradamente simplificada del [[idioma inglés|inglés]] (anque nes traducciones de la obra suelse simplificar l'idioma al que se traduz pa evitar tracamundiu), y ye unu de les pilastres básiques del réxime totalitariu del Partíu. L'oxetivu de crear tal llingua yera sustituyir a la viejalengua (''Oldspeak''), esto ye, lo que pal llector sería l'inglés actual, p'asina apoderar el pensamientu de los miembros del Partíu y faer invidables otres formes de pensamientu contraries a los principios del [[Ingsoc]] (lo que nel llibru conozse como "crime del pensamientu", "crimental" o "ideadelito/ideacrimen", dependiendo del traductor del llibru). Por casu, pa evitar que la población deseye o piense na [[llibertá]], esaníciense los significaos ensin deseyar de la palabrapallabra, de forma qu'el mesmu conceutu de llibertá política o intelectual dexe d'esistir nes mentes de los falantes.
 
== Estructura ==
Llinia 13:
 
La '''gramática''' encontar en dos característiques:
* Cualquier palabrapallabra puede cumplir cualquier función na frase, esto ye, una mesma palabrapallabra puede utilizase como verbu, axetivu, sustantivu, etc. Ye difícil faer daqué asina en castellán, pola mesma estructura de la llingua, pero non tantu n'inglés.
* Regularidá absoluta, de cuenta que tolos verbos en pasáu acabaríen en ''-ed'' (terminación inglesa), tolos plurales acabaríen en -''s'', etc.
 
Llinia 36:
* ''Vidapropia'' (''ownlife''), individualismu y escentricidá.
* ''Patolengua'' o ''Patohabla'' (''duckspeak''). Nel apéndiz a ''1984'' Orwell esplica:
{{Cita|A la fin de cuentes, esperábase que toos emitieren pallabres dende la larinxe ensin que participaren n'absolutu los centros del celebru. Esti propósitu almitir con toa fuercia na palabrapallabra ''patolengua'' de la Neolengua, que significaba “glayar como un coríu”. Igual qu'otres pallabres del vocabulariu B, ''patolengua'' tenía un significáu ambivalente. Siempres y cuando les opiniones que se ''patolenguaran'' fueren lleales, yera una allabancia, asina que cuando'l ''Times'' referir a un orador del Partíu como un ''patolenguado doblemásbueno'' dedicába-y un templáu y apreciáu aponderamientu.}}
 
== La neolengua y el mundu real ==