Diferencies ente revisiones de «Puebla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de nomes propios
m Preferencies llingüístiques
Llinia 600:
=== Patrimoniu Cultural del Estáu de Puebla ===
 
L'estáu de Puebla cuenta con una llexislación de proteición al patrimoniu cultural de los poblanos. Acordies con la Llei de Fomentu Cultural del Estáu de Puebla, considérense [[patrimoniu cultural]] ''los testimonios históricos y oxetos de conocencia que sigan la tradición histórica, social, política, urbana, arquitectónica, teunolóxica, ideolóxica y de calter económicu de la sociedá que los produció''.<ref>''Llei de Fomentu Cultural'', artículu 14º.</ref> Esti tipu de creaciones pueden llograr la so reconocencia como ''Patrimoniu Cultural del Estáu'' por aciu declaratoria del Executivu estatal en consulta col Conseyu Poblano de Cultura. Ente les obres que fueron declaraes Patrimoniu Cultural del Estáu de Puebla atópase'l Huey Atlixcáyotl, que llogró esa reconocencia en 1996.Otres declaratorias de Patrimoniu Cultural son "La Feria del Huipil y del Café" que se realiza en Cuetzalan el 4 d'ochobre; el "Antroxu de Huejotzingo"; La Tradición de la "Matanza" de chivos en Tehuacán; El Mitotikuikacalli, en Zacapoaxtla, "Les Ufriendes Monumentales de Huaquechula"; les "Ufriendes de San Gabriel Chilac"; el Adoratorio "La Xochipila", en Xicotepec de Juárez y el "Papel Picáu de Huixcolotla". Tamién atopamos al volcán más pequeñu del mundu, el "Cuexcomate" proveninte de la palabrapallabra náhuatl “cuexcomatl” que significa "olla de folla o llugar pa guardar”, con una elevación de 13 metros de diámetru al nivel del suelu, 8 metros de diámetru esterior y una base de 23 metros. En Teziutlán realízase la festividá a la "Virxe del Carmen" que se realiza del 7 al 16 de xunetu, tamién se lleva a cabu la "Feria n'Honor a la Virxe de l'Asunción" patrona de la diócesis; El tradicional“trueque”tamién la festividá de La nuesa Señora de los Remedios, en San Pedro Cholula (del 8 de setiembre al 15).La yá conocida “Feria del Quesu”, en Santa Maria Tonanzintla (1 d'agostu).La Feria del cacáu”, En San Francisco Coapan.“Feria del nopal”, en Tlaxcalancingo.
 
=== Gastronomía ===
Llinia 609:
[[Archivu:Dulces de Puebla.jpg|thumb|200px|Duces tradicionales de Puebla]]
 
La gastronomía poblana, productu del mestizaje qu'aportó cola [[Conquista de Méxicu]] per parte de los españoles, ye una de les más representatives de la República Mexicana. Numberosos mitos tán acomuñaos a dalgunos de los platillos más conocíos de la gastronomía rexonal del estáu, a la que se suel identificar en Méxicu en relación con dos platillos que se consideren ''platillos nacionales'': el [[mole poblano]], los [[chiles en nogada]] y el [[mole de cadriles]]. Sobre la mole, la lleenda diz que foi creación de sor Andrea de l'Asunción, del conventu de Santa Rosa na ciudá de Puebla. Esta monxa crearía'l platillo n'ocasión de la visita del obispu a la so congregación. Na lleenda, el nome del platu acomuñóse con una espresión d'almiración d'una compañera d'Andrea de l'Asunción al ver a ésta moliendo los ingredientes afanosamente,<ref>[http://www.fondadesantaclara.com/mole+poblano-viewarticle-22.html Mole poblano], na páxina n'Internet de la ''Fonda de Santa Clara'', consultada'l 28 de payares de 2007.</ref> anque se sabe que la palabrapallabra ''[[mole]]'' ye d'orixe [[náhuatl]]<ref>''Cfr.'' [[Academia Mexicana de la Llingua]]: [https://web.archive.org/web/20070518071659/http://www.academia.org.mx/dicmex.php ''Diccionariu de mexicanismos''], consultáu'l 28 de payares de 2007.</ref> y que l'amiestu de [[chile]]s secos o frescos na confección de mueyos yera una práutica común nes gastronomíes mesoamericanas precolombines. A esta base de chiles, unu de los ingredientes básicos de la gastronomía mesoamericana, sumáronse [[especia|especies]] y los aceites llegaos con los españoles, que dieron orixe a les moles contemporaneos, que la so preparación de nenguna manera ye esclusiva de Puebla, anque'l mole más conocíu sía precisamente'l poblano.
 
Otru de los platillos más tradicionales y reinales del Estáu de Puebla ye, ensin dulda, el de los chiles en nogada. Los ingredientes que s'usen pa la preparación d'esti platu son variaos, amás de ser característicos de la rexón: consiste en rellenar un chile poblano con carne de res o de puercu primeramente cocináu con pases, almendres, mazana y [[pera panochera]] (nome que se-y da a un tipu de pera na rexón); yá rellenu, tornar en güevu a puntu de turrón y farina blanco; bañar na nogada, que ye un mueyu fechu con lleche, nuez de Castiella, brandy y quesu de cabra, afatáu con granitos de granada y fueyes de perexil.