Diferencies ente revisiones de «Villayerno Morquillas»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"otorgar" +"dar"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 12:
Tamién hai restos cerámicos de la dómina romana pela redolada de Morquillas y cerca de la calzada romana de Astorga a Tarragona que pasaba por esti términu municipal.
 
Otru nucleu poblacional taba en "El Sotu" que'l so orixe ye posible que sía altomedieval, anterior al sieglu IX (¿visigóticu?) yá que nun hai referencies escrites de los sieglos posteriores. Ye equí onde tuvo hasta principios del S. XIX la ermita dedicada a Nª Sª de Cesilla; l'orixe d'esti nome deriva de la palabrapallabra llatina "cella-ae" na so acepción de "llugar de cultu y oración"; nel S. XV llamábase "Çiella" y nel S.XVIII "Zilla". Ye equí onde se fundó la Confrería de Nª Sª de Cesilla nel añu de 1546 y a día de güei sigue esistiendo.
 
Villayerno y Morquillas nun principiu fueron dos nucleos poblacionales distintos que'l so orixe correspuende a la dómina de la repoblación del Pandu tres el curtiu periodu de presencia musulmana nesta zona de la contorna de Burgos, esto ye, a partir del sieglu IX. Según los documentos de los diversos monesterios que teníen propiedaes y derechos nestes poblaciones (principalmente'l Monasteriu de S. Juan de Burgos), el nome orixinal de Villayerno foi Villa de Infernu y la primer referencia escrita ye del añu 942 nuna donación de los bienes que tenía'l presbíteru Braulio en "Villa quae dicitur Inferno, in Castella... al Padre Abad Cipriano de San Pedro Cardeña". Pela so parte, Morquillas ye un diminutivu de la palabrapallabra euskera Murko pos apaez escrita en documentos del Monasteriu de S. Juan de Burgos del añu 1154 como Murchelas [Murkelas] y significa "vasía, jarra, cántaru, xarru" o "paré de tierra" -Diccionariu Euskera Castellán 3000 Hiztegia-.
 
La denominación conxunta de Villayerno Morquillas data de finales del S. XV porque los vecinos de Villayerno tomaron a renta perpetua les propiedaes que'l Monasteriu de S. Juan tenía en Morquillas y yá nel añu 1631 el Conceyu de Villayerno dio escritura de vecindá a dichu Monasteriu.