Diferencies ente revisiones de «Rede llétrica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Born2bgratis treslladó la páxina "Rede eléctrica" a "Rede llétrica"
mSin resumen de edición
Llinia 1:
{{fundir dende|sistema de suministru eléctricu}}
[[Archivu:Electricity_Grid_Schematic_English.svg|thumb|300px|Diagrama d'una rede eléctricallétrica. Les tensiones y otres característiques de les llinies eléctriques son los valores típicos p'Alemaña y otros sistemes europeos.]]
 
Una '''rede eléctricallétrica''' ye una rede interconectada que tien el propósitu de suministrar eletricidálletricidá dende'l los provisores hasta'l los consumidores. Consiste de trés componentes principales, les [[planta xeneradora|plantes xeneradores]] que producen eletricidálletricidá de combustibles fósiles (carbón, [[gas natural]], [[biomasa]]) o combustibles non fósiles ([[enerxía eólicaeólico|eólicaeólico]], [[enerxía solar|cortilsolar]], [[enerxía nuclear|nuclear]], [[enerxía hidráulicahidráulico|hidráulicahidráulico]]);. Les [[tresmisión d'enerxía eléctricallétrico|llinies de tresmisión]] que lleven la eletricidálletricidá de les plantes xeneradores a los centros de demanda y los [[tresformador]]es qu'amenorguen el voltaxe por que les llinies de distribución puedan apurri-y enerxía al consumidor final.
 
Na [[industria de la enerxía eléctricallétrico]], la rede eléctricallétrica ye un términu usáu pa definir una rede d'eletricidáde lletricidá que realicen estos trés operaciones:
 
# '''[[Xeneración d'enerxía eléctricallétrico|Xeneración d'eletricidáde lletricidá]]:''' Les plantes xeneradores tán polo xeneral alcontraes cerca d'una fonte d'agua, y alloñaes d'árees poblaes. Polo xeneral son bien grandes, p'aprovechase de la [[economía d'escala]]. La enerxía eléctricallétrico xenerada amóntase-y la so tensión la cual vase a conectar cola rede de tresmisión.
#'''[[Tresmisión d'enerxía eléctricallétrico|Tresmisión d'eletricidáde lletricidá]]:''' La rede de tresmisión va tresportar la enerxía a grandes distancies, hasta que llegue al consumidor final (Polo xeneral la compañía que ye dueña de la rede local de distribución).
# '''[[Rede de distribución d'enerxía eléctricallétrico|Distribución d'eletricidáde lletricidá]]:''' Al llegar a la subestación, la enerxía va llegar a una tensión más baxo. Al salir de la subestación, entra a la instalación de distribución. Finalmente al llegar al puntu de serviciu, la tensión vuelve baxase del voltaxe de distribución al voltaxe de serviciu riquíu.
 
== Historia ==
Dende los sos entamos en La [[Revolución Industrial]], la rede eléctricallétrica convirtióse d'un sistema aislláu que sirvía a una área xeográfica particular, a una rede espansiva qu'incorpora múltiples árees. Nun momentu dáu, tola enerxía yera producida cerca del dispositivu o del serviciu que riquía enerxía. A empiezos del sieglu XIX, la eletricidálletricidá foi una idea novedosa que competía col [[máquina de vapor|vapor]], la [[hidráulica]], l'enfriamientu o calentamientu directu, y principalmente el [[gas natural]]. Nesa dómina, la producción de gas y la so repartida convirtiérase principal de la industria moderno de la enerxía. A la metá del sieglu XIX, el llume por arcu eléctricu convirtióse rápido en daqué muncho más ventaxosu que'l gas volátil una y bones el gas producen lluz probe, calentamientu escesivu que faía que los cuartos caleciérense y enllenárense de fumu, y partícules nocives como'l [[monóxidu de carbonu]]. Dempués d'estudiar la industria de llume del gas, [[Thomas Alva Edison]] inventó'l primer sistema eléctricu que suministraba enerxía per mediu de redes virtuales pal llume. Con esto, les empreses eléctriques encargar de les economíes d'escala y camudaron a xeneración centralizada, distribución y alministración del sistema. Sicasí, el conceutu modernu de rede eléctricallétrica tien los sos fundamentos nes invenciones de [[Nikola Tesla]], que güei constitúin los conceutos de xeneración, tresmisión a alta tensión y distribución a media tensión, namái posibles gracies a les máquines d'inducción magnética que Tesla concibió.
 
==Xeneración==
La xeneración, en términos xenerales, consiste en tresformar dalguna clase d'enerxía non eléctrica, sía esta química, mecánica, térmica o lluminosa, ente otres, n'enerxía eléctricallétrico. Pa la xeneración industrial recurrir a instalaciones denominaes centrales eléctriques, qu'executen dalguna de los tresformamientos citaos. Estes constitúin el primer pasu de la rede eléctricallétrica.
 
== Distribución ==
{{AP|Rede de distribución d'enerxía eléctricallétrico}}
[[Archivu:ElectricityUCTE.svg|left|thumb|150px|La '''rede síncrona de gran área''' d'Europa. La mayoría son miembros de L'Asociación de la [[Rede Europea de Xestores de Redes de Tresporte d'de Lletricidá]].]]
Dende les subestaciones allugaes cerca de les árees de consumu, el serviciu eléctricu ye responsabilidá de la compañía suministradora (distribuidora) qu'hai de construyir y caltener les llinies necesaries pa llegar a los veceros.
 
La rede de distribución ye un componente del sistema de suministru, siendo responsabilidá de les compañíes distribuidores. La distribución de la enerxía eléctricallétrico dende les subestaciones de tresformamientu de la rede de tresporte realizar en dos etapes.
 
La primera ta constituyida pola rede de repartu, que, partiendo de les subestaciones de tresformamientu, parte la enerxía, de normal por aciu aníos qu'arrodien los grandes centros de consumu, hasta llegar a les estaciones tresformadores de distribución. Les tensiones utilizaes tán entendíes ente 25 y 132 kV. Entrepolaes nestos aníos tán les estaciones tresformadores de distribución, encargaes d'amenorgar la tensión dende'l nivel de repartu al de distribución en media tensión.
Llinia 36:
Como sistemes de proteición utilicen conductores aisllaos, fusibles, seccionadores en carga, seccionalizadores, órganos de corte de rede, reconectadores, interruptores, [[pararrayos]] antena, pararrayos autoválvulas y proteiciones secundaries asociaes a tresformadores de midida, como son relés de proteición.<ref>{{cita web
|url= http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2639/es/conteníos/informacion/sis_cualif_prof_pv/ye_2020/adxuntos/ee233_c.pdf
|título= Sistemes de distribución d'enerxía eléctricallétrico |autor=
hezkuntza.ejbv.euskadi.net
|fechaacceso= 30 de xunetu de 2008
Llinia 50:
* [[Principiu de Maxwell]]
* [[Principiu de Millman]]
* [[Rede de distribución d'enerxía eléctricallétrico]]
* [[Sistema de suministru eléctricu]]
* [[Teorema de Norton]]
* [[Teorema de Thévenin]]
* [[Tresmisión d'enerxía eléctricallétrico]]
}}
 
Llinia 61:
 
== Enllaces esternos ==
* [http://www.endesaeduca.com/recursos-interactivos/el tresporte-de-eletricidálletricidá/xv.-la rede-electrica Rede eléctricallétrica.]
 
 
Llinia 75:
{{Tradubot|Red eléctrica}}
 
[[Categoría:Rede eléctricallétrica]]