Diferencies ente revisiones de «Clima»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"Capricornio" +"Capricorniu"
Llinia 104:
La más importante disposición de los cordales con al respeutive de la incidencia de los rayos solares determina dos tipos d'aguaes o fasteres montascoses: de [[solana]] y d'[[avesida (xeografía)|avesida]].
 
Al norte del trópicu de Cáncer, les [[aguada|aguades]] de solana son les que s'atopen empobinaes escontra'l sur, ente que al sur del trópicu de CapricornioCapricorniu les aguaes de solana son, obviamente, les que tán empobinaes escontra'l norte. Na zona intertropical, les consecuencies de la orientación del relieve con al respeutive de la incidencia de los rayos solares nun resulten tan marcaes, una y bones una parte del añu'l sol alcuéntrase incidiendo de norte a sur y el restu del añu en sentíu inversu.
 
La orientación del relieve con al respeutive de la incidencia de los vientos dominantes (los vientos planetarios) tamién determina la esistencia de dos tipos d'aguaes: de [[Sotaventu y barloventu|barloventu y de sotaventu]]. Llueve muncho más nes aguaes de barloventu porque'l relieve da orixe a les [[agua orográfico|agües orográfiques]], al forzar l'ascensu de les mases d'aire húmedo.