Diferencies ente revisiones de «Las Agüeras (parroquia)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
'''Las aguerasAgüeras''' ye un pueblu sitiauy una parroquia asitiada nel conceyu de [[quirósQuirós]], allugaseallúgase averau al [[banzau de valdemuriu]], y del [[riu quirós]] nos llimites del conceyu, en entrepenas o Foces de Valdemuriu. Asítiase a 34.5 km de la capital d'[[Asturies]], ([[Uvieu]]), y a 5.6 km de [[BarzanaBárzana]] capital del conceyu.
La carretera, pola que se accede al pueblu, y que crucia Quirós, ye la AsAS-229, carretera que xunta las agüeras con Bárzana, fecha na domina de 1860, gracies l'al inxenieru belga [[Gabriel Heim]].
 
 
Esti pueblu asítiase nun altor de 300 metros, la ilesia tá dedicá a Xan Vicente.
Las agueras Agüeras ye la capital de la parroquia al que-y da nome.
 
 
Línea 13 ⟶ 12:
'''Área recreativa de las agüeras''':Alcuentrase averá a la carretera As-229, nel desviu al pueblu de la parroquia las agueras [[vil.laoril.le]],nel entamu del banzau de Valdemuriu, xunto l'ilesia de Las Agüeras, a 5 km de Bárzana. Dispón d'asador, meses, zona xuegos pa neños, ponte y amas a modu didacticu caltién un [[corripu]] y un [[horriu]] donau por un vecín del conceyu.
 
'''Sienda l'del osu''':Esta sienda pasa averá al pueblu, xunto al banzau y al riu quiros, y ye uno de los elementos mas conocidos nel turismu na zona, atrayendo a munchos [[cicloturistes]], venidos de toles fasteres de la peninsula.
 
'''banzau de valdemuriu''':VolumenVolume (Hm3): 1,55.
Anque l'oxetivu na costrucción del banzau foi l'aprobechamientu na creacción d'electricidad, agora mismu puede praucticase actividades como l'alquiler de canoes, la pesca, siempres que se faiga llonxe la presa y les tomes, asi ye que para sofitar esta cabera actividad esiste una Escola de Pesca Deportiva.
 
 
 
== EconomiaEconomía ==
 
L'economiaLa economía pueblu hestoricamente sofitosesofítose nel sector primariu, na agricultura y na ganaderiaganadería de les razesraces auctoctonesautóctones, y na tresformación d'estos productos, ya seya pa facer chorizos, morcielles y demas subproductos animales, como na tresformación de los diversos cereales cultivaos na fastera, tales como [[trigu]] , [[borona]] o [[escanda]],tresformaos dempués en pan, ya que datase que habia nel pueblu un molin de piedra, pa facer la farina del cereal.
Anguañu les actividades diversificaronse, calteniendo, ademas de la ganaderia, el sector del turismu y el sector industrial, cola empresa hidraulica allugada nel pueblu, y perteneciente a [[hidroelectrica del cantabrico s.a]].
 
En cuntocuanto la presa del banzau, tamientamién ye propiedad d'"Hidroelectrica del cantabrico", ye de tipu gravedá-formigón, y ta sitiá a 29,13 m d'altor enriva'l cauce. El banzau allugase llendando nel norte la Reserva Rexional de Caza de [[Somiedu]].
 
 
== Como llegar ==
 
'''En coche''':Carretera AsAS-229, viniendo dende UvieuUviéu, direicciondireición [[puertuPuertu ventanaVentana]], fasta atopar'l desviuel desvíu pa Bárzana dempuesdempués de [[carangaCaranga ribaRiba]].
 
'''AutobusAutobús''':La empresa "Arojo" ufrez dos salides diaries dende l'estacion d'autobuses d'Uvieu, y que posa nel pueblu, pa siguir fasta Bárzana.
 
 
Línea 45 ⟶ 44:
* Vil.laoril.le
* El Carril.lón
 
[[Categoría:Quirós]]